ConvictionsDynamit & Gyllene Mix Fixa Ferrari -

--------

Dynis och den "lilla" bollen! ;)


Ja, nu är det förmodligen dags för en uppdatering igen!! Enligt statistiken är ni ju några stycken som kikar in varje dag så jag får kanske bjuda på nått litet.. ;)

Vi mår prima ballerina här iaf! Dynis har blivit som valp på nytt efter att hösten och kylan kom, det är så härligt att se honom när han plockar upp allt han hittar och bjuder in till lek. Fixa är lika toksprallig som vanligt och är nu 11 månader, jisses va tiden går FORT!!
Eftersom jag har minne som en guldfisk får jag rada upp det jag minns i punktform:

* Jag har varit i Malmö. Helgen efter att Catherine var här bjöd min pappa med mig ner för att må gott, shoppa och hälsa på farmor. Vi kom ner på fredagen och det var sista dagen på Malmöfestivalen så naturligtvis blev det en sväng ute på stan. Som sista band på stortorget spelade Teddybears Stockholm och om jag inte minns fel var det 22 000 där och såg dom... Mäktigt!!

Dynis vill också följa med till Malmö




* Fixa har löpt och därmed blivit stooooora damen. Eller ja, teoretiskt sett borde hon ju blivit det men den delen har hon missat. Hon är precis lika sprallig och glad som innan, ingen surtant här inte! ;) Glad och samarbetsvillig under löpet och det var bara de första två dagarna som hon var lite "konstig" jämfört med annars. Naturligtvis bärjade hon löpa en av kvällarna när jag var i Malmö och jag var nog lite trött när hundvakten ringde mitt i natten och frågade efter tikskyddet. " Du vet där över köket på hyllan" sa jag och la på... ;) Haha!! Hade sett tecken på att ett löp förmodligen va på gång, men inte trodde jag det skulle börja när jag för en gångs skull reser bort över en helg... På tävlingskursen jag går skojade vi lite om det där med tikar och löp men aldrig trodde jag att just DET vi pratade om skulle hända mig: en natt var Fixa dålig i magen och hade naturligtvis tikskyddet på sig... Det blev till att tvätta både golv och hund när jag vaknade! Behöver jag tillägga att just den dagen började med att jag försov mig och vaknade halv åtta?!

* Vi har joggat. Jajjemen, här har vi varit hurtiga!! Dynis och jag har varit ute en hel del och flämtat i skogen och nu börjar det gå lättare och lättare. Vi är definitivt inte på topp än, men med lite mer tid så!

Vår halvt-om-halvt bortspolade skogsväg:


Dynamitus med örat käckt på svaj:


Dynis spanar på älg, TRODDE jag!! Visade sig att det va en polsk bärplockare som jag inte hörde eftersom jag lyssnade på Volbeat på högsta volym... ;)


Min och Dynis fd spårskog....


* Vi har tränat. Kanske ingen nyhet, men det har vi gjort!! Lydnad, spår, uppletande, apportering, konster... Här ligger vi inte på latsidan!! Jag har börjat utnyttja gräsmattan på andra sidan vägen mer och där är det perfekt att träna lydnad: välklippt gräs och gratis störning, toppen! I fredags lyckades jag pricka in så att vi tränade precis när alla slutade för dagen så då fick vi rätt mycket publik... Som tur är gick det bra även då så jag fick bara höra massa positivt i måndags på frukostrasten! ;)

* Fixa har gjort sin funktionsbeskrivning!! Fredagen den 10:e september styrde vi vita faran ner mot Småland igen och checkade in på Sävsjö camping, rekommenderas!! Första gången jag och Dynis hälsade på Catherine och Fixa, när hon var valp och jag ännu inte visste om det skulle FINNAS nån Fixa där, bodde vi på deras vandrarhem och jag har hittills varit toppennöjd! På fredagen tog vi en låååång fika hos Catherine och lördagen var det upp tidigt och åka iväg till stället vi skulle vara på under dagen. Jag är "sådär" nöjd med Fixas insats men det beror HELT på mig! Vi har tränat en hel del med fågel det sista så nu har hon börjat strunta i dummysarna... Fågel är väldigt roligt men dummys kan matten hämta själv tycker Fixa! ;) Hon var framme vid dummysarna så det var inga som helst problem förutom att hon inte ville komma in med dom, arbetslust finns det definitivt!! Annars jobbade både hon och resten av kullen väldigt bra och jag tycker man kunde se en röd tråd genom hela kullen. Jättekul och intressant att se hur det går till iallafall, och nu längtar vi tills MH't i maj!!

Dynis trött efter bilresan ner:


Kyrkan vid vandrarhemmet där vi bodde i vintras, ser ut som ett slott tycker jag!


Laddad Fixa och nervös matte:




Fixa med vilt: (OBS! Bilden tagen av Catherine!!)


Vattendelen:




Muuummmmmsssss...


Gruppbild:


Nöjda efter dagen...


Uttråkad på vägen hem, det är sååå långt (känns det som) innan man kommer till Trollhättan!!


Äntligen i Trollhättan och en kaffe på McD!! Då är man uttråkad: när man tar kort på den där skylten tom... ;) 


Förutom det här har det väl inte hänt så mycket tror jag... Livet rullar på och jag hinner knappt sova mellan allt som händer!! Efter att "det stora beslutet" blev taget har jag känt mig otroligt lugn och lättad faktiskt och det känns skönt att få det ur världen. Visserligen bara i mitt huvud än så länge, men bara man bestämt sig för något så känns det så mycket bättre!! Det känns verkligen att det var rätt beslut också. Nu talar jag verkligen i gåtor, men "ni invigda" vet preciiiiis vad jag pratar om! ;)

Nej, nu blir det dusch, sen en kvällskiss och så slutligen hopp i säng. Klockan är redan över elva, det tar ju en halv evighet att ladda upp bilder!! Imorn är det träning med Kristina igen och under helgen är det mârten här i stan + att jag ska spåra både lördag och söndag med Dynisen så det gäller att vara utvilad inför de kommande dagarna! ;) Ha de gott tills nästa gång jag orkar plita ner nått igen!!



Avslutar med några extrabilder på världens bästa Dynamit!!

Dynis the postman:


Dynis the cooooool man!


Dynis tog med ena leksaken på promenaden...


Ursäkta kvalitén på bilderna!! En hel del är tagna med min dåliga mobilkamera, men bättre än inget iallafall... Brukar ju va dålig på att ta med kameran så då får man använda skrotmobilen!

Kommentarer
Postat av: Emma

Weeei! Skoj med update igen. :D Själv är jag sämre än sämst med uppdateringar just nu :P Längtar efter en dejt med mina älsklingar från Säffle!! ;D Puss på er allihopa.

2010-09-23 @ 20:36:47
URL: http://jackams.blogg.se/
Postat av: Jessie

Hihi, han är såå söt Dynis. Ja Fixa med såklart! Tack för idag. Vi ses snart igen hoppas jag. Kram

2010-09-26 @ 21:11:45
URL: http://jessams.wordpress.comcom
Postat av: Ancki, Frida, Agnes

Tack Linda för dina gulliga ord !!! Det är så roligt att genom alla Cathrines kullar lärt känna så många nya människor och följa deras vardag med sina små Gyllene Mixare. Det var kul att läsa Cathrines blogg om Funktionsbeskrivningen och vad som finns i dom. Agnes är 3 1/2 och jag har fortfarande problem med stadga vid vatten och passivitet vid vatten. Men samtidigt har man alltid något att jobba med. Men det går sakta men säkert framåt och det är huvudsaken. Har du provat något viltspår då? Eller har du fullt upp med all annan träning? Bilden på Fixa med vilt är underbar!!! Lycka till med henne. Stor kram från oss i Norrköping.

2010-09-29 @ 21:38:54
URL: http://www.goldentjejerna.se
Postat av: Angelica

hihi söta och fina bilder ^^

2010-10-06 @ 00:22:18
URL: http://anjelickan.blogg.se/
Postat av: Susanne

Så nydelig Fixa er! Virker som en herlig hund:) Ja, Dynis også;) Interessant å lese om de i bloggen.

2010-11-14 @ 13:36:21
Postat av: anje

åh, jag har ju missat massor här! :)

eftersom du ber så snällt om det så kan jag väl skriva lite om dom..mihihi! jag trodde faktiskt ingen va intresserad av hästarna, känns lite som jag tjatar hål i huvet på alla om dom, haha!

ja du är jättevälkommen! jag har bytt nummer (igen) men jag kan maila det till dej! :)

2010-11-22 @ 12:26:47
URL: http://toxico.blogg.se/hemmahostroll

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0