ConvictionsDynamit & Gyllene Mix Fixa Ferrari -

......

Om det fanns någon VM-gren i "sämst på att uppdatera sin blogg" skulle jag kamma hem förstapriset med en gång.. Men nu gör jag ett försök igen! ;) Som vanligt har jag minne som en guldfisk och drar bara det som hänt senaste tiden..

Tiden rinner iallafall iväg och vi har fullt upp. Jag och Fixa har nu gått klart unghundskursen (avslutningen var förra måndagen) och jag är lika nöjd som alltid med lilltjejen! Hon är så otroligt lättsam och glad och hänger med på vad jag än hittar på. Kurskompisarna var en grupp med olika erfarenheter och hundraser och det är roligt att kunna byta tankar och idéer med nya människor. Jag kommer sakna våra måndagskvällar ihop! Första kurstillfället fick Fixa och jag visa hur man kan shejpa hunden till både sitt och ligg (vilket vi tränade redan på valpkursen men det var nytt för några av de andra), och gången efter fick vi visa hur man kan påbörja skvallerträning med sin hund. Jättekul att Jessica valde ut oss att visa för de andra! :) Fixa var som vanligt helt fokuserad på uppgiften trots att de andra stod med sina hundar i en ring omkring oss och det tycker jag är väldigt duktigt för en tjej som då var 6,5-7 månader.. För mig var det kanon att få visa eftersom jag har så svårt att träna och bli "granskad" när andra tittar på, och jag tror att jag kommit en bit på rätt väg nu! :)

Förra helgen var jag och Fixa på en klickerkurs som Sjöbyns Hundpensionat arrangerade. Ann-Louise Ryrvik från Canis var där och höll i trådarna och vilken helg!! Det var en helg med massvis av nya idéer, tankar, inspiration och ny kunskap, ja jag är helnöjd! Ann-Louise bjuder verkligen på sig själv och dagarna var fyllda av skratt och igenkännande nickar, jag kan rekommendera ALLA att gå en kurs för henne! Jag är faktiskt så nöjd att jag ska kolla upp om hon håller i någon mer kurs snart i närheten, isåfall ska jag sticka dit med Dynis tänkte jag. Att A-L gillade Fixa skarpt får väl läggas till på plus-sidan kanske.. ;) 

Några bilder på oss från lördagens shaping-pass, fler bilder från helgen kommer:









Annars rullar livet på här hemma och jag försöker hålla efter trädgården. Inte det lättaste när jag inte ens ägde en kratta när jag flyttade hit.. Men det börjar ta sig! :) När skatteåterbäringen kom köpte jag en ny soffa vilket VERKLIGEN var på tiden!! Jag slog till på första stället jag åkte till vilket KAN bero på att jag fick 10% rabatt och en kopp kaffe på köpet.. Tack Emelie! ;)
Förrförraa veckan tog min lillasyster studenten och eftersom mamma och pappa bor i lägenhet bestämde vi att ha mottagningen hos mig. Jag är sååå otroligt nöjd med hur Dynamit skötte sig!! Han blir gärna uppe i varv och ett riktigt krutpaket när det blir mycket folk, han är så otroligt glad i folk, men nu hälsade han lugnt och sansat! Min morfar börjar bli väldigt dålig i kroppen och tar sig knappt fram men skulle trots det hälsa på hundarna. Dynis satt lugnt och slickade på hans arm med viftande svans medan morfar klappade honom. Det är min älskade prins det!♥ Mina kusiner var också här och den ena av dom är väldigt hundallergisk och har mao inte haft särskilt mycket kontakt med hundar. Han har därför varit väldigt hundrädd. Nu fick han tillåtelse att hälsa på hundarna om han vågade, och tvättade sig efteråt, och han vågade!! Han gick tom in en extra gång för att kolla till dom och var tvungen att säga hejdå till dom när han gick. Hans favorit? "Den där svartvita" Härliga Dynis charmade in sig totalt även där :) Jag är så stolt över hur fint han hanterade allt stoj och stim. Min härliga plump! ♥

Vi har också börjat en tävlingskurs, även den på Sjöbyn, och redan första gången fick vi i uppgift att se ut en tävling vi ska ha som mål då vi ska va färdiga och helst ska vi anmäla till den. Herrejisses, här går det undan...
I torsdag var det tävlingsträning i Åmål och jag passade på att ta tillfället i akt. Jag har nog aldrig sett så mycket folk på en träning förut så jag var otroligt nervös, jag som avskyr att träna när andra tittar på.. Det enda jag gjorde på plan var: hälsa på domaren, tandvisningen och en inkallning. Säger som jag sa i torsdags: ett litet steg för mänsligheten men ett stort steg för Linda! ;) Haha, jag upptäckte att jag inte svimmade och det var inte alls så farligt som jag trodde. Det kanske blir en tävling till slut ändå... ;)

Igår var vi i Svanskog på träningsträff! Vi var ett stort gäng med folk ända uppifrån Sundsvall ner till Göteborg, massvis med Amstaffar, en Rottis, en Kinesisk Nakenhund, en Schäfer och så Fixa (Golden) såklart. Hemma hos "värdparet" Heidi och Andreas fanns det ytterliggare en Rottis, en Malle, en Dobermann, en Dogue de Bordeaux och några Ovtjarkor... Jag hoppas jag inte glömt någon nu! ;) Vi hade en gemensam platsliggning (sååå tråkigt tycker Fixa, ligga still kan man göra nån annan gång, hihi!) innan vi körde igenom en hund i taget. Jag passade på att träna på tandvisning med Fixa, där hjälpte Heidi mig så vi är på god väg till en snygg där Fixa inte pussar ihjäl domaren! ;) Vi körde också en inkallning och lite fritt följ. Fixa höll på att krypa ur skinnet av glädje och det kändes som att hon skulle explodera när som helst. Hon är för härlig!! :D Inte ett dugg brydd av nytt ställe med nya lukter eller nya människor, hon hade fokus på mig. Efter ett givande träningspass åt vi grillat och drack kaffe ihop innan vi, efter fleeera timmar, hihi, bröt upp och åkte hem. Precis innan vi åkte hem fick Dynis gå ut och göra några meters fritt följ med bollen som belöning. Först var han vääääldigt intresserad av Dante men efter en liten stund kunde han släppa det och fokusera bättre på att jobba. Det bästa av allt är att han kunde leka! Det har han haft så svårt för tidigare men nu har vi mycket lättare för att leka trots störning runt omkring. Så länge det går att leka går det att träna! :)
Jättekul att träffa så många nya ansikten igår, ja givetvis alla "gamlingar" också, hoppas vi ses snart igen! :) Tack för att vi fick komma!!

Bilder kommer när jag fått från dom som var duktiga och fotade, själv var jag lika lat som vanligt! ;)

Förutom detta har vi: badat massvis med gånger, tränat på läxor från kurserna, mått gott i solen, strosat i skogen, och lagt några spår. Nu är det inte många veckor kvar innan semestern och kennel-lägret (Gyllene Mix) närmar sig med STORMSTEG!! Ska bli sååå kul, längtar som en tok! :D

Nu ska jag göra som Dynamit; krypa ner under täcket och SNARKA! ;) Natti natti!

Dynis med en av hans älskade pantflaskor i trädgården en dag:





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0