ConvictionsDynamit & Gyllene Mix Fixa Ferrari -

Catherine och tjejerna på besök!

I helgen hade vi besök av Catherine och tre av golden-tjejerna (Troja fick stanna hemma). Har verkligen varit en toppenhelg!! :)

Catherine anlände rätt sent på fredagen och då tog vi en promenad. Dynis kände förmodligen av att jag var lite uppvarvad och förväntansfull för han blev likadan.. Okontaktbar med STORA bomullsbollar i öronen, men efter en promenad blev det bättre! Vi satt uppe halva natten och pratade om allt möjligt, men den gemensamma nämnaren i stort sett alla diskussioner var naturligtvis HUND.. :)
Åtta ringde klockan på lördag morgon, då var man lite mör efter sömnbristen men det var ju nått roligt som lockade! :) Rastade hundar, käkade frukost och sen åkte vi uppåt i Värmland. Första stoppet var i Torsby där vi hälsade på Hasse och Agneta som har Kim, Fixas morfar, och Eros som är halvmorbror till Fixa. De hade redan besök när vi kom, av en annan Kim-son; Rebell. En riktig släkträff mao ;) Vilket härligt mottagande vi fick, er hälsar jag gärna på igen inom en snar framtid! :) Vi fikade en stund och sedan fick hundarna busa av sig lite. Därefter blev vi bjudna på supergod lunch innan vi fick tacka för oss och åka vidare. Tack återigen och hoppas vi ses snart igen! :)

Fixa hälsar på morfar Kim


Mamma Sarek och morfar Kim


Fr. v: Sarek, Fixa, Twix, Kim, Eros


Fina Rebell


Fixa och halvmorbror Rebell hälsar:


Buuuus!!










Sarek åkte en snabbis till Selma Spa och beställde en lerinpackning:


Dottern Twix ville inte va sämre: (f.ö. en otroligt tjusig bild på henne, hihi!!)


Näst på tur stod Ulla som har kennel Vassruggen. Tyvärr kunde vi inte stanna så länge som vi ville men vi hann med en hel del hundprat, och naturligtvis myste vi med Joy och Liv. Vilka härliga hundar!! Börjar bli lite grå om nosen men ändå pigga och alerta för sin ålder. Jag såg flera likheter hos Fixa vilket bevisar att hon ärvt en hel del av sin far, kul! :) När vi skulle åka hem följde Ulla oss till bilen och hälsade på våra fyra. Fixa blev tokglad när hon fick se Ulla, hon har aldrig träffat henne förut, och gjorde nått jag knappt sett henne göra förut: hon skrattade!! :D Tror hon gillade Ulla skarpt, precis som hennes matte.. ;) Hoppas vi ses snart igen, Ulla! :)

Efter turen uppåt Värmeland åkte vi neråt igen, dvs hem, och pratade bort några timmar igen, av någon konstig anledning orkade vi inte va uppe till tre den natten... ;) Den kvällen gick det mycket bättre med Dynis också, han va cool-lugn och verkade bara pytte-intresserad av tjejerna. Tror det var jag som hade helt annat förhållningssätt till situationen och förmedlade ett lugn även till honom, tror jag va rätt hård en stund.. ;) Men det gav resultat för efteråt blev han lugn och tiggde bara mat som han brukar! ;)

På söndagen åkte vi ut mot Duse där vi körde jaktträning, både med vilt och dummy. Naturligtvis en hel del passivitet också, såååå tråkigt men nödvändigt!! Fick se Sarek och Saga göra riktigt snyggt arbete, både i vatten och på land, dom redde ut det riktigt bra trots att Catherine kastade dummysar långt in i vassen!! ;) Säger det att är det något som ger mig rysningar så är det jakten!! Så snyggt som Catherine kunde dirigera Saga och Sarek.. Jag är imponerad, DET är grejer det!!
Med Fixa körde vi vilthantering, och det gick... hmm.. sisådär till en början kan man väl säga. Jag har förmodligen gjort helfel i min träning med henne, kört alldeles för lite apportering, för hon va som ett frågetecken och fattade INTE vad hon skulle göra! Det har mest varit passivitet, har varit så orolig att jag ska köra för mycket med henne. Men tydligen måste man ju hålla igång träningen liiiite liiiite, den biten har jag missat! ;) Haha!! Vi testade med en duva och em kråka först; duvan kom hon fint in med men kråkan tyckte hon gott kunde ligga och ruttna kvar eller nått. Hon bar den till slut lite i vingen, men det märktes att hon inte riktigt fattade grejen. Testade med dummys istället, men där va hon ute (obs, enligt min mening!!) och "dummade" sig; sprang runt och lallade och grejade med annat. Mitt tålamod sjönk rätt ner i botten och jag va rätt irriterad ett tag; vilt har vi inte kört så mycket med men dummy har hon fått hämta några gånger iallafall!! Vi funderade och diksuterade lite, sen la vi upp ett sök med vilt till Sarek och Saga. Dom hämtade in allt, trots att två av pippisarna (en and och en trut) luktade död och förintelse... Bläää!
Efter det testade vi med Fixa igen: fram med kråkan och Catherine kastade in den bland vassen. Var lite vatten där, inte högt, men så fågeln blev blöt och "mysig". Vad hände? Jo, matten hjulade nästan och var lyckligast i världen; Fixa hade fattat poängen!! :D Såg rätt roligt ut när hon kom in för hon tittade ungefär som att hon ville säga: "haha, kolla vad JAG har fått!! Pilutta dig!!" ;) Avlämningarna är inte fina men hon HÄMTADE och KOM med viltet, total lycka!! :D Nu har jag fått tips och råd hur jag ska fortsätta och naturligtvis var jag tvungen att göra en test igår redan.. Såg nog rätt roligt ut med en Amstaff som hämtade dummys, men för honom var det lek och uppletande i tankarna! ;) Vi hade skitskoj och han ville bara jobba mer, mer och mer! Till slut var det Fixas tur och hon har nog aldrig sprungit så snabbt ut, hämtat och sedan in igen. Tänk va lite hjälp från kennelmamman kan göra.. ;) Det största problemet var nog att jag satte för höga krav på henne i just den situationen: hur ska hon veta att det är rätt att hämta när hon alltid får sitta passiv?! Men det problemet ska åtgärdas nu... ;)
Efter träningen tog vi lite smörgås och fika innan det var dags för dom att åka hem igen.. Usch så trist det var, vet ju att det dröjer innan de kommer och hälsar på igen! Som tur är så är det ju snart funktionsbeskrivningen så jag får träffa Catherine och alla andra härliga hussar/mattar igen! Är det nån mer med guling som är sugen på Värmlandstripp är det bara ni hör av er, ett stycke gästsäng finnes här.. ;)
TACK än en gång Catherine för allt under helgen! Du är en pärla!!

Fixa fattar galoppen och kommer in med kråkan!! :)








Twix badar:


Sarek och Saga:










Systrarna Twix och Fixa:




Tror dom tröttnade till slut.. ;)


Idag har vi tränat lite tricks och lydnadsmoment. Dynis fick träna på att plocka upp föremål från golvet och komma in med dom, han har ju tyckt att apporten är superäcklig så där har vi gjort stora framsteg! :) Tyvärr tycker han ju backa är sååå kul, så han plockar gärna upp föremålet och backar några steg innan han kommer in.. ;) Haha, tok-hund!!
Fixa och jag hade ett litet snack under vårt träningspass, sen skärpte hon till sig ;) Är svårt att avväga om man ska "prata allvar" eller inte under träning, men ibland tror jag man behöver ställa krav och tala om vad som gäller. Här visade det sig va rätt eftersom Fixa utförde allting jag bad om med en svans som gick som en propeller och en blick som sa att jag var idolen, eller nått, efteråt.. ;) Så där var det tydligen rätt tänkt av mig, hon är ingen gullunge jämt utan har fula knep för sig som hon inte riktigt visar! Hon kastar sig gärna på rygg och ska visa sig sååå underlägsen men hon är en riktig djävul vissa gånger och det är bara ett spel för gallerierna.. Hornen finns gömda bakom all päls, jag har sett dom flera gånger! ;)
Under kvällen var jag på ett testa-på-pass på Zumba; skitkul men otroligt jobbigt. Kommer förmodligen ha träningsvärk i både vaderna och axlarna imorn, ajajajaj!!

Nu blir det kvällskiss med hundarna och sedan sängen. Ska lägga mig och fundera på nått jag och Catherine pratade en hel del om under helgen: att det ska va ROLIGT med hund. Både att träna men också att äga, i vardagen. Vissa stunder har det verkligen inte känts roligt det senaste vilket har sina förklaringar, men med hjälp av massvis med pepp känns det som att jag kan lägga allt bakom mig nu. Tyvärr vet jag att hundarna fått lida för det, men nu är vi på gång igen!! Tyvärr får dom lida när matten känner sig besviken och sårad, vilket är helfel, men.. Jag riktigt känner vilken energikick jag fick under helgen av alla härliga hundar, hussar och mattar som jag träffade, nu jäklar ska vi HA KUL igen! :) Har massvis av nya tricks som Dynis ska få lära sig, och Fixa ska fortsätta på samma bana vi börjat på. Känns som att det här kommer bli en bra höst! Igår blev jag dessutom tillfrågad om jag vill testa Dynis "på riktigt", dvs om jag vill testa eftersök med honom, fast när jägarna vet vart rådjuret finns. Är lite dumt att släppa ut en grön hund när man inte vet vart rådjuret finns, bättre att testa och se när man vet var det ligger.. Är ju inte riktigt samma sak med spår man lägger själv och när man skadeskjuter! Funkar han bra på det vill de gärna använda honom och kommer ringa när de behöver hjälp, sååå kul att han får nått spännande att jobba med! :) Ännu roligare när de säger att han jobbar kanon i skogen och att det är kul att se en Amstaff jobba med nosen så bra, är rätt mallig över min plump.. ;)

Nej, sängen var det ja. Tjing!!
Kommentarer
Postat av: Catherine

TACK själv för en underbar helg!!!!!!!!!!!!!! Så jäkla kul o komma o hälsa på:D TACK för boende o mat och urtrevligt sällskap!



Med dom här valparna kan man aldrig göra för mycket av ingenting:D Akta så att det inte blir för bra bara;)

Kommer gå kanonbra:D!



Hi hi lite fel här o där gjorde vovvarna på vattnet:D Men jag blev förvånad gick över förväntan:D



Snart syns vi igen, så jäkla kul!!!!!!!!



KRAMAR

2010-08-25 @ 10:51:00
URL: http://www.gyllenemix.se
Postat av: Harriet

Rolig läsning!! Ni verkar ha haft en superhelg, så kul!! Man behöver lite peppning ibland, för att gå vidare.. Lycka till med eftersöksjobbet, så vill jag att mina jägare också skall göra att ringa när djuret är dött, man vet ju inte hur man reagerar om djuret ligger och skriker och är skadat..

Ha det gott kram Harriet o Herkules

2010-08-25 @ 11:28:25
Postat av: Agneta

Hej Linda!

Jättekul att träffa dig och din goa Fixa i helgen. Det vet du att känner du för att komma upp igen är det bara du hör av dig. Du ska känna dig hjärtligt Välkommen!

Härlig läsning du bjuder på och många fina bilder.

Länkar till dig så jag kan titta in då och då.

Kramar!

2010-08-25 @ 18:47:31
URL: http://www.goldenkim.se
Postat av: Ancki, Frida, Agnes

Härlig läsning och underbara bilder från Cathrines besök hos dig. Ni hann med en hel del träning och besök hos släktingarna. Hasse och Agneta är så himla trevliga. Men tyvärr har jag aldrig träffat Ulla. Har ett par vänner här i Norrköping som köpt sina valpar hos Ulla och hon verkar supermysig. Kram

2010-09-15 @ 19:26:21
URL: http://www.goldentjejerna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0