ConvictionsDynamit & Gyllene Mix Fixa Ferrari -

Lite träning och KM

Ännu en vecka har gått! Mao är vi ännu närmare "dagen D"... ;)

I tisdags tog vi som sagt ett träningspass ihop med bl.a. Kicki. Det blev mest prat för mig om jag ska va ärlig men det är ju så kul att diskutera hundavel och liknande med folk som har andra raser och andra problem inom "sina" raser! :)
På onsdagen var det tävlingskurs igen och vi var hela TVÅ personer som kom. Nåja, efter mer än en timme kom ännu en så vi var ju tre hundar på den avslutande platsliggningen iaf.. Jag var inte alls sugen när vi åkte ut men det blev ett kanonpass!! Koncentrerade mig på ingångarna, har upptäckt att dom blåst bort.. Nu börjar det se bättre ut igen men förut gick det i 110 (inget fel på farten alltså!!) rätt in i mina ben.. Tog också tag i den där jäkla apporten, ettans apportering är ett riktigt skit-moment enligt mig, och när jag lyckades trycka på rätt knappar, släppte det MYCKET. Den känslan jag hade när jag åkte från Sjöbyn ska jag försöka hålla med mig ett bra tag!! :)

Torsdag och fredag var jag och Dynis ute och SPRANG!! Skrämde nog slag på halva Annelund när vi kom stånkandes.. ;) Känns skönt att komma igång och bara man fått upp flåset lite så blir det alltid lättare. Nu jäklar ska vi komma i form inför beach 2011!! ;)

På lördagen var jag och hejade på en jag går tävlingskursen ihop med. Det var officiell lydnadstävling på Säffle's bk kombinerat med inofficiellt klubbmästerskap. Deras attityd var superhärlig, och det roligaste är ju trots allt att ha KUL på plan! :) Tyvärr räckte inte poängen till ett förstapris MEN det räckte till klubbmästartiteln!! :) Sååå kul att hon lyckades ro hem det! :)
På eftermiddagen/kvällen åkte jag med en kompis till en grusgrop där han skulle kolla igenom maskinerna (han jobbar med att köra grus). Hundarna fick följa med och rejsa av sig lite, det tyckte dom var skönt trots värmen!! På ett ställe hade det blivit som en stor håla där det rann ner vatten från bergen runt om, som små vattenfall, och blev en liten "lagun". Där badade de som tokar så grusgrops-turen blev egentligen en bad-tur! ;)

På söndagen var det KM i Säffle igen, men den här gången i bruks. Jag ställde upp och figgade i söket, tyckte det kunde vara kul att se hur en söktävling går till! :) Stannade kvar och tittade på spåren och lydnaden också och det såg såå roligt ut! Nu har jag en bild framför mig vad vi behöver träna på inför start i apellen, och jag blev riktigt sugen på spårträning när jag såg dom duktiga hundarna.
Efter att tävlingarna var klara åkte jag hem och kastade in hundar + träningsryggsäck i bilen och sen åkte vi till Åmåls bk där vi mötte Jessie med Diesel och Naala. Jag var supertrött efter en heldag ute och max fem timmars sömn under natten så träningslusten lyste med sin frånvaro men jag körde ett pass ändå! :) Fixa fick träna ingångar med pallen som hjälp, och stadga i ligg med Diesel som störning. Den här gången ökade vi kraven lite men det brydde sig inte Fixa om ;) Hon var precis lika duktig som förra gången! Duktiga mattes tjej! :)
Dynis var heltaggad och fick köra lite fritt följ, inkallning, ställande och läggande under gång. Tyvärr har han lite svårt med störning så det är vad jag behöver fokusera på med honom; att träna med störning. Momenten tycker jag sitter redan och där är det bara lite finslip som behövs. Arbetslusten finns onekligen; vid uppvärmningen gick han en meter före mig men med full fokus! ;) Hihi, min goshund!! Efter en stund tränade vi tricks, tex backa (Dynis favorit!!), sitta fint/sitta kanin, "lägg dig" (då ska han lägga sig på rygg med tassarna upp i vädret, men ibland lägger han sig "bara" som om han vore död på sidan). Tränade också lite snabba skiften mellan sitt, ligg och stå. Det är perfekt att träna tricks med honom när han är störd av det runt omkring; det orkar han faktiskt koncentrera sig på! :) Måste tänka över mina krav och belöningar från träningen av tricks och få in det i lydnadsträningen, då tror jag mycket löser sig för oss.. Jessie hade med sig korv och busade med honom med trasan så nu är hon en av hans favoriter! ;) Som avslut fick han springa och leka med en kamptrasa jag köpte till Fixa för ett tag sedan och den var tydligen rolig!! Så rolig att ingen annan leksak dög. Dom jag kastade iväg kunde jag gott hämta själv.. ;)

Idag har jag varit ute och sprungit igen, men själv den här gången. Dynis har förmodligen slickat på baktassarna hela natten alt. hela förmiddagen, han skrapade upp dom lite i lördags när de sprang och lekte. Nu är det inflammerat/varigt och han haltar smått på promenaderna. Så nu är det tratten på så han låter det va och så får han vänta med att följa med på löparrundorna tills det kommit tillbaka lite skyddande hud igen! :)

Avslutar med några bilder på "den rosa hunden Fixa" som Åsa tog på kennel-lägret:

Ancki instruerar oss inför spåret:


Och så iväg!


Rosa hunden hittade också en klöv! :)



Kommentarer
Postat av: Jessie

Gott att jag är en av Dynis favoriter. Vi får ses snart igen så jag kan trixa lite med honom och ge honom korv =)

2010-08-17 @ 14:41:38
URL: http://jessams.wordpress.comcom
Postat av: Åsa

Hassegu va ni är duktiga som springer!



Ni gör er bra på bild flickor!!! ;)



Have fun i helgen.......Kram Åsa

2010-08-20 @ 01:33:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0