ConvictionsDynamit & Gyllene Mix Fixa Ferrari -

Söndag

Jisses så seg dagen varit.. Blev hembjuden på nybakt äppelpaj hos Heidi och Andreas på eftermiddagen, och direkt jag kom dit ringde äntligen djursjukhuset.. Dvs inte förrän halv sex, då förstår ni hur lång dagen känts för mig!
Dagens lägeskoll var: går fortfarande på dropp eftersom han behöver näring och vätska för allt han förlorat. Hans höga levervärden hade sjunkit MYCKET, veterinären var väldigt positiv till provsvaren för det gick verkligen åt rätt håll där! Han var fortsatt piggare och jättekelsjuk, vet fnissade till lite när hon sa det och sa att han förmodligen längtar hem. Min gos-vovve! Och så till det viktigaste: magen och de blodiga diareérna.. Idag fick han för första gången lite, lite, lite "specialfoder" (dvs något som är bra både för hans lever och mage) och han hade inte blivit dålig i magen!! Inga fler diareér!! :) Veterinären sa att det är vanligt med bakslag vid den här typen av mag och tarmbesvär, men OM det nu inte blir det under natten eller morgondagen så får han åka hem imorgon!!! :) Jag är så glad!! :) Försöker trots det att tänka negativt, det är bättre att ställa in sig på att han inte får åka hem imorgon så jag inte blir lika ledsen om han nu inte får det.. Deras morgonrond går mellan 8 och 10, så mellan 10 och 12 imorgon får jag besked oavsett om han får komma hem eller inte. Håll nu tummarna att Plumpen får komma hem imorgon och vila upp sig!!


TACK Heidi och Andres med familj för att jag blev hembjuden på så god fika med tillhörande prat och mys med vovvarna. Så härligt att ni tänker på oss, det betyder mycket!
TACK Emma och Marcus för att jag fick "våldgästa" er igår, prata bort några timmar och skratta lite mitt i allt som hänt.. Var jättemysigt att få träffa er, hundarna och gosa lite med hästarna i stallet! :)



Nu blir det sängen här, jag har några förlorade timmar med sömn att ta igen.. Det gäller att vara pigg och fräsch ifall jag får ett glädjande besked imorgon!!
Kommentarer
Postat av: emmeli

vad skönt att läsa att Dynis mår bättre. hoppas han kryar på sig ordentligt så att du får ta hem honom. kramar

2009-09-06 @ 23:09:26
Postat av: Emma

Du är alltid lika välkommen gumman! :) Var bara skoj att få umgås lite. Åh gud vad skönt att du äntligen får hämta hem honom idag (måndag). Vi hörs! puss

2009-09-07 @ 11:58:12
URL: http://www.jackams.se
Postat av: Heidi & Andreas m. familj

Välkommen hem Dynamit!

Säger som Emma, alltid kul att ha dig på besök och umgås lite!

Nu hoppas vi att vi får träffa herr D när han vilat upp sig ordentligt!

Kram på er alla

2009-09-07 @ 18:52:04
URL: http://convictions.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0