ConvictionsDynamit & Gyllene Mix Fixa Ferrari -

Senaste dagarna

I lördags tog jag tjuren vid hornen och packade in mig själv och Dynis i bilen och åkte till Svanskog. Vi åkte direkt till stället där "getingattacken" var, lika bra att få det överstökat eftersom vi säkerligen kommer gå förbi där någon gång.. Dynamit tog det hela med ro, verkade inte ha något som helst dåligt minne av stället! :) Var precis lika nyfiken som vanligt, nosade av stället och verkade tycka det var jätteskoj att få komma ut "i skogen"! :) Förmodligen har han "förträngt" det som hände, människor gör ju ofta det när man varit med om något riktigt hemskt och jag kan absolut tänka mig att hundar är precis likadana. Den enda som började kallsvettas och bli nervös, det var jag! Vi gick bort mot gärdet där jag lagt spåret för att se om vi kunde hitta bollen jag lagt där, men den hittade vi inte. Det spelar absolut ingen roll, det finns fler bollar att köpa, men då hade vi åtminstone en anledning till att strosa omkring där och lugna ner matten lite! ;) När vi gått där en stund ställer sig Dynis och tittar på något och viftar på svansen. Kom en jägare i full mundering gåendes vid skogskanten! När jag la spåret såg jag skyltar om älgjakt, ringde t.o.m till Heidi och frågade om det redan börjat men det hade det inte gjort då. Blev lite orolig att jag "förstört" något för dem, men "gubben" var jättetrevlig och förklarade att han bara tittade på markeringarna sedan ifjol och satte upp nya för året samt att jakten inte börjar förrän om en månad. Jag berättade vad vi gjorde där och om vad Dynis varit med om och han var så trevlig och go mot Dynis! :) När han fortsatte sin promenad skuttade det upp några rådjur från skogen till kanten av gärdet vi stod på och jag hörde sen hur det sköt längre bort i skogen så förmodligen har jakten på rådjur börjat. Tur att man har en skottfast hund för när vi gick tillbaka mot bilen small det ordentligt nånstans borta i skogen!
Tyvärr hann vi inte stanna till hos Heidi och hälsa på utan var tvugna att åka direkt tillbaka till Säffle. Där handlade vi lite, tog en vilopaus hemma (det tog hårt på matten att åka tillbaka till "olycksplatsen"!) och sedan satte vi igång med BULLBAK! :) Första gången jag bakar bullar själv så det var verkligen på tiden.. Bjöd hit min mamma och pappa på eftermiddagen så de fick provsmaka och bullarna fick mycket väl godkänt! :) Pappa kastade t.o.m. i sig två stycken innan mamma ens hann få i sig sin första, hahaha!! Enligt receptet skulle en sats resultera i 40 st så jag gjorde två, när man väl bakar ska man ju göra det ordentligt tänkte jag.. 136 stycken blev det totalt så nu är hela frysen full, trots att mamma och pappa fick med sig två påsar hem! :)

Dynis vilar upp sig ordentligt innan "mormor" kommer på besök.. ;) (Gamla bilder men exakt såhär brukar han ligga, och också den dagen! I solen i vardagsrummet.. )






Bullar!! :)


I söndags gick vi en härlig promenad i skogen här hemma, och det var en himla tur att vi gick där så folk slapp att se spektaklet.. Han var som en jojo i kopplet! Märks verkligen att han fått ta det väldigt lugnt senaste veckan och han blev jätte-uppspeedad när han upptäckte åt vilket håll vi gick. :) Hade med mig klickern och foder som belöning så det blev en hel del "skojigheter" på vår skogsrunda. Fick göra lite konster uppe på stenar, tränade på snabba lägganden och lägganden med huvudet nere i backen inför platsliggningar, linförighet o.s.v. Dessutom har Dynis en väldigt duktig matte som hittar konstiga träd där det gömmer sig mat, så det fick ju herrn hjälpa henne att leta och äta upp! ;)
På kvällen tog vi en lite längre kissrunda ner mot stan. Stannade där vi skulle vända hemåt och körde även där lite linförighet, läggande samt ställande under gång, vädigt kravlöst men så att han fick göra nått skoj. Tyckte efter en stund att det kändes som någon tittade på oss och när jag tittade upp så såg jag att det gjorde det ju.. Fyra stycken stod ute på vägen och tittade nyfiket på vad vi pysslade med. Att varken jag eller, framför allt, Dynis upptäckt dom är mycket märkligt för det var nämligen fyra rådjur! Vad de sysslade med mitt i vägen nästan nere vid McDonalds och väldigt nära 45:an har jag ingen aning om, men de var inte ett dugg rädda för oss iallafall. Lyckades trixa fram mobilen efter många om och men, men då hade de lunkat vidare så jag fick tyvärr ingen bild mer än på en lyktstolpe. ;)

Även idag och igår gick vi på härliga rundor i skogen med tillhörande "stationer" där vi stannade och gjorde något som kräver tankearbete, och jag märker nu att jag kan ta längre promenader och göra mer än vad jag hittills vågat. Han är pigg och glad precis som innan det här spektaklet och det känns som att jag nästan kan göra allt som jag gjorde innan. Vet inte hur det är med levern, men antar att jag ska skynda långsamt tills jag vet att värdena gått tillbaka till normalt?
Jag är iallafall så otroligt glad att han fortfarande finns hos mig och något gott måste jag ha gjort eftersom det fanns en skyddande ängel vid Dynis sida och allt gick så bra som det gjorde. Tankarna har varit många det senaste och det där "om" rullar hela tiden fram och tillbaka som en text inne i huvudet. Krama om era hundar extra hårt var kväll, det är de värda! ♥

I förrgår räknade jag förresten några av sticken Dynis fick, men jag räknade bara de på huvudet. 26 stick fick jag det till bara på huvudet. Sen fick han ju också stick på resten av kroppen..

Såren efter sticken, är små "pluppar" över hela kroppen som nu håller på och läker fint.


Nej, nu gäller det att försöka "glömma" detta och se framåt mot allt roligt vi har framför oss istället. T.ex. mitt föredrag jag ska hålla imorgon i skolan! ;) Jag har granskat Konsumentverkets årsredovisning mellan år 2005 och 2008, och ska alltså berätta om vad jag kommit fram till. Visst låter det spännande/intressant? Inte ett dugg.. ;)

Nu ska vi ta kvällspromenaden och därefter ta kvällen.. Godnatt på er!

 

Kommentarer
Postat av: Angelica & Dante

De va inte lite stick stackars Dynamit fick då. Jätte gott å läsa att de bara blir bättre å inget är väll härligare än när man ser att vovvarn är glada!

Tävlingen som ja och Dante ska vara med på är inte alls långt borta så du får gärna komma dit å hålla tummarna för oss ^^ Jag vågar dock inte hoppas på så mycket för allt kan verkligen gå fel de såg ja ju sist ja tävlade ^^ Men vi får försöka. Den är iaf den 4 oktober på Åmåls brukshundsklubb =)



Massa Kram fårn oss!

2009-09-15 @ 23:34:07
URL: http://anjelickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0