ConvictionsDynamit & Gyllene Mix Fixa Ferrari -

Uppdaterat: Pratat med sjukhuset

Japp, nu har jag fått en liten rapport från sjukhuset. De skulle ju ringa mig under fm om han fick komma hem idag men det gjorde de inte.. :( Jag som var så säker på att jag kunde få hämta hem honom idag! Så jag ringde själv för att få höra hur det var med honom, tyvärr fick jag "bara" prata med en receptionist och alltså ingen vet. Men hon gick in och tittade vad det stod om honom i datorn. Han hade blivit avsevärt bättre, inte spytt mer blod. Kissat i morse men varit lös i magen vid elva nu på fm så därför ville de behålla honom tills imorgon.. :( Inte konstigt att han är dålig i magen, måste vara en riktig pärs för lillskrutten!! Så dålig som han var igår tar det nog ett tag tills magen stabiliserar sig, samtidigt som det inte direkt är någon "lugn" miljö han är i. Konstiga lukter, nya människor, hundar som både beter sig konstigt och skäller, ensam i en liten bur.. :( Min plump!! Hans vet ska ringa mig nu i em så skulle jag få en bättre rapport från henne, tjejen jag pratade med får troligtvis inte säga så mycket om det utan det ska vet göra. Så nu väntar jag på att klockan ska slå "eftermiddag" så jag kan få bättre besked! De hade tagit fler prover också, förmodligen för att se så inte giftet gått på något organ, så jag är nyfiken på att höra vad vet säger om det. Vill ha hem min Dynamit NUUU!


Uppdaterar det här inlägget när jag pratat med vet.

Sist men absolut inte minst:
Stort tack till alla er som stöttat och brytt er. Ni är guld värda!!


-----------------------------------------------------------------------------------

Veterinären ringde i eftermiddags, men tyvärr kommer han inte få komma hem imorgon heller som jag hoppades.. Han hade inte "bara" varit dålig på förmiddagen som jag först fick besked om utan hade bajsat massa blod precis som igår. Han hade också höga levervärden, hon förklarade exakt vad det var men det uppfattade jag aldrig. Bara att det berodde på giftet från getingarna. Värdet skulle vara max 1,2 men hans var 9 komma någonting.. Dessutom hade han en infektion som han får antibiotika emot. Så han går fortfarande på dropp och de hoppas få bukt med blödningarna och hans levervärden. Jag kommer få hem honom tidigast på söndag.. :( Jag frågade hur han mådde trots omständigheterna, och hon sa att han var avsevärt piggare och verkade hantera situationen jättebra. Direkt efter beskedet tog jag bilen till Svanskog och spenderade eftermiddagen och kvällen där. Var så härligt att få prata om det men samtidigt få tänka på lite annat. Jag och Heidi tog alla hundarna på en promenad i regnet, jag med Vixey och Robin. Tror de njöt lika mycket som jag, trots det lite tråkiga vädret. Tack för att jag fick komma, det betydde mycket för mig! Nu gäller det att försöka uthärda två nätter till, det är så tomt här hemma så fy..
Kommentarer
Postat av: Emma

vi håller alla tummarna (å tassarna!) här hemma för att du får hem din lilla prins imorgon. hör av dig om det är nått. tänker på dig å dynis. puss å kram

2009-09-04 @ 17:00:57
URL: http://www.jackams.se
Postat av: anje

men lilla dynan! stackarn! han längtar nog minst lika mycke efter dej som du längtar efter honom! uschiamejen.. hoppas han kryar på sej snart! STOR KRAM!

2009-09-04 @ 19:09:10
URL: http://toxico.blogg.se/
Postat av: Angelica

Va vi tänker på er här... jätte tråkigt att du inte fick hämta honom idag =( Hoppas han blir bra snabbt nu så du får hem honom. Vi finns här om det är nått vi kan göra så bara å höra av sig! Ta hand om dig å berätta hur det går! Många många Kramar!

2009-09-04 @ 23:12:55
URL: http://anjelickan.blogg.se/
Postat av: Heidi & Andreas

Såklart du får komma! Det är lika roligt för oss och hundarna var tacksamma över att få en runda i skogen i regnet=)Jättemysigt ju, det som saknades var ju dock herr D men det tar vi igen när han är återställd! Då ska han skämmas bort!



Kram från hela familjen

2009-09-05 @ 08:22:59
URL: http://convictions.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0