ConvictionsDynamit & Gyllene Mix Fixa Ferrari -

Dynis inlagd..

Ja, idag är ingen bra dag.. :( Den som skulle bli så bra!! :(

Började i morse med att jag åkte till Heidi och Andreas i Svanskog för en heldag med hundträning. Direkt gick vi bort till ett "nytt" ställe och skulle lägga spår där, finns massa fina marker att lägga på. Vi band upp hundarna vid skogskanten och gick bort och la spår åt allihop. Dynis tycker det är riktigt tråkigt att sitta uppbunden och brukar höras ordentligt, precis som idag! Efter att jag gått en bit bort hörde jag honom inte längre, men tänkte att han förmodligen gett upp skällandet. Gick färdigt hans spår och gick tillbaka mot hundarna och barnen, men ser ingen plump.. Vanligtvis brukar han sitta tyst och stilla när jag kommer tillbaka, visa med hela kroppen att "hej matte, jag har ABSOLUT inte skällt någonting". Men alltså inte idag. Såg en del av kopplet på trädet och min första tanke var: han har tuggat sönder det och stuckit till löpande Xtra. Såg en skymt av en svart hund, men det var Borat. Såg en nyfiken Xtra. Såg en till svart hund: Diva. Men ingen Dynis. Gick närmare för att se vad som hänt eftersom jag såg en bit av hans koppel och såg då Dynis ligga där längst ut i änden av kopplet.. Han bara låg där, flåsade som om hans sista stund var kommen, spyor runt hela munnen och 40-50 jordgetingar på sig och runt omkring honom i luften! Den bilden kommer jag aldrig glömma i hela mitt liv.. Fick panik och skrek på Heidi men hon hörde inte, var för långt bort. Denise kom springande och hjälpte mig bära/dra ut honom från skogen och få bort alla getingar från honom. Hon ringde sen Heidi som i sin tur snabbt kollade läget och ringde Andreas som kom och hämtade oss med bilen. Hem till dom, snabbt in med kortisontabletter och kolla igenom honom ordentligt. Han verkade okej, medtagen men blev allteftersom minuterna gick mycket bättre. Han gick runt och nosade i trädgården och verkade bara trött, annars okej. Bajsade flera gånger, ja väldigt många gånger, men såna här saker brukar ju få igång tarmsystemet även på oss människor. Sedan spydde han några gånger och vi ringde djursjukhuset i karlstad och rådfrågade, då hade ungefär en timme gått, men eftersom han blev allt bättre tyckte de vi skulle avvakta och bara ge några tabletter till. Sedan bajsade han igen, några droppar blod. Sedan spydde han, med lite blod i.. Sa till Andreas att nu är det små små skvättar av blod i, sekunden efter spyr han rent blod..
Snabbt in med honom i bilen, ringde sjukhuset efter vägen och iväg till Karlstad. Har aldrig kört så fort i hela mitt liv och förmodligen aldrig varit så rädd i hela mitt liv. Stackars plumpen låg i baksätet och spydde och bajsade flera gånger.. Kom fram efter knappt en timme och direkt han kom ur bilen satte han sig och bajsade rent blod.. Fy fan, rent ut sagt, vad glad jag var att jag var framme! Fick komma in till en veterinär direkt och de tog direkt blodprover och skyndade sig att sätta dropp. Svullnaderna från getingsticken hade då lagt sig, tack vare kortisontabletterna Andreas fick i honom, så enligt vet var det chocken som var orsaken till hans tillstånd, inte giftet från sticken. De som känner Dynamit vet att han älskar människor, kvittar vem det är så ska han pussas och hälsa så svansen nästan går av. Nu bara låg han där, orkade inte ens lyfta huvudet när hon undersökte honom.. :(
Jag fick veta direkt att han skulle bli inlagd och då brast det. Som tur var har jag två gudomliga uppfödare som hela tiden var i kontakt med mig och frågade om jag ville komma och dricka kaffe istället för att åka direkt hem efteråt. Det var nog min räddning för dagen! Att få prata ut om allt, jag kände att det var otroligt skönt att få träffa er allihop och få kramas lite. Efter lite fika där har min mamma och pappa underhållit mig hela eftermiddagen och kvällen, då slapp jag tänka på allt som hänt! Men fy vad tankarna bubblar i huvudet nu, idag mår jag inge bra.. :( Som "tur är" har de inte hört av sig, veterinärerna, de skulle bara göra det om han blev sämre. Förhoppningsvis får jag ett samtal imorgon fm om att jag får hämta honom under dagen, ååååh vad jag saknar honom!! Hör honom tassa runt här, och tror ibland att jag hör hans snarkningar. Det kommer bli en lång natt, första natten på två år som han inte ligger kloss på mig i sängen.. :(

Tack allihop för ert stöd idag, jag hade inte fixat det här utan er!
Ursäkta om inlägget är lite rörigt eller om jag blandat ihop nått, känner att hela dagen är som i en dimma.. Minns knappt hur jag tog mig till Karlstad..
Kommentarer
Postat av: Heidi & Andreas

Du vet vi tänker på er!! Bara du hör av dig om det är något! Kan inte Emma åka med om du får hämta honom så har två frivilliga här=)



Kramiz

2009-09-03 @ 22:31:23
URL: http://convictions.se
Postat av: Ilona

Finaste syster, detta kommer bli bra! Vi hoppas och håller tummarna för att han kommer hem imorgon, våran allra bästa och fina och mest underbara dynamitsöting! Han blir bra och jag ska komma hem och kramas med han så fort han blir bra och jag är hemma. Sov ordentligt nu och gör saker, fixa hemma, umgås med människor ja gör något för att få tiden att gå. Detta blir bra! Du är riktigt bra syster och dynamit med. Ni är för jäkla bra alltså!

2009-09-03 @ 22:34:26
URL: http://jordgubbsvacker.blogg.se/
Postat av: Josefine

Ni finns i våra tankar!! STOR KRAM till er båda.

2009-09-03 @ 22:36:46
URL: http://www.convictionscasanova.se
Postat av: Silje

Fick tåror i ögonen av att läsa detta. Hoppas dom hör av sig med goda nyheter!

-Silje

2009-09-04 @ 10:04:56
URL: http://life-of-cs.blogspot.com
Postat av: Nicole

OMG Linda! Fan va hemskt, jag vet hur det känns med en hund som är dålig och får läggas in... Men att hitta honom utslagen av getingar som du gjorde, ne usch ja hade fått panik! Skickar styrkekramar och vi tänker på er :) Kram

2009-09-04 @ 13:06:49
URL: http://convictionsdeamon.wordpress.com
Postat av: Therese

Fy fan va tråkigt Linda. Jag och Rocco tänker på er!

2009-09-04 @ 15:15:21
URL: http://www.amstaffrocco.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0