ConvictionsDynamit & Gyllene Mix Fixa Ferrari -

Det går framåt!

Jajamen, sakta men säkert är vi på väg mot toppen igen! :) Dynis är mycket piggare nu, det märks att han mår bättre och bättre för var dag som går. Han kliar sig väldigt mycket och jag förstår honom.. Fick ju själv två stick och det kliar så jag håller på att bli galen, tänk då på honom som fick så många stick på sin lilla kropp! Han får fortsatt dagsgivan utspritt på sex gånger per dag, på söndag ska vi gå över till fyra. Han är fortfarande väldigt hungrig, men även där ser jag en markant skillnad. Nu är han inte lika stressad och kastar sig över maten, han har nog förstått att det om bara några timmar kommer några tuggor till i skålen! :) Fast och fin avföring, har fått tillbaka glimten i ögat, ja allt går verkligen åt rätt håll! :)
Igår ringde de från djursjukhuset precis som de sagt att de skulle göra. De var jätteglada att det gick så bra och tyckte jag gjorde helt rätt som skämde bort honom med extra mycket mys nu. Igår förmiddag var vi ute i "vår" skog för första gången och han var så lycklig.. Det märktes att han helst av allt skulle velat springa järnet bland alla träd, men jag vågade inte med risk för att det skulle dra igång magen igen. Frågade veterinärassistenten om detta när hon ringde, och hon sa att det var okej att han sprang av sig allt under några få minuter. Inte varje dag och inga längre stunder, max några minuter, men åtminstone så han fick må gott en liten stund! Hon sa precis som jag tycker: även om det var fysiskt han varit dålig så måste man ju tänka på det psykiska också, där måste han ju naturligtvis också må bra! Imorse åkte vi därför tillbaka till samma skog och jag lät honom springa en kort kort stund.. Så lycklig han var!! Det var bara några få minuter, så mycket mer hade han nog inte orkat heller, men han var så glad!! Man såg att han fick tillbaka ännu lite av den livslust som han annars alltid har. Var orolig flera timmar efteråt men nu får jag nog inse att värsta "faran" är över: magen fixade det. :)
Man märker också att han är jättesugen på att hitta på något så jag har försökt tänka ut övningar som inte är stressframkallande som vi kan göra här hemma. Han tycker ju många gånger att saker är FÖR roliga och går därför nästan upp i atomer, och stressa får han inte göra nu, även om det är "positiv" stress och han bara går upp lite i varv. Men lite enkla övningar som är lugna och där han får tänka till ordentligt ska vi pyssla med de kommande dagarna, då blir han lite trött och nöjd i huvudet iallafall! :)

Igår kom "mormor och morfar" (d.v.s min mamma och pappa) på ett litet besök för första gången sedan han kom hem. Pappa såg honom ju bara en snabbis när han var här i måndags kväll, men mamma har inte varit här. Tror lyckan var lika stor från bägge håll, vilken återförening! :) Mamma tyckte att det var hemskt att se honom när hon såg hur trött och "blek om nosen" han var, men ändå tycker jag mig se en markant skillnad på de få dagarna han varit hemma. Han har lagt på lite på hullet, ser inte lika insjunken ut längre, och har som sagt fått tillbaka lite av hans vanliga livslust. :) De satt en lång stund i hallen och gosade, Dynis var så nöjd att hans gos-mormor var här på besök. :)

Något annat nytt sedan han kom hem är att han numer ligger en hel del i hans "säng"! Förut låg han där bara när han var lite sur eller när vi satt och åt, då vill man inte ha en hund vid bordet, men nu ligger han verkligen och myser.. Han säng består av täcke och en tjock soffkudde/dyna under, men innan han kom hem la jag ner ytterliggare ett täcke i påslakanet så att det är två istället för ett. Förmodligen tycker han att det är mysigare där nu, det blev mycket "fluffigare" (som min pappa skulle sagt) så där ligger han gärna nu! :) Han riktigt bäddar runt så det blir skönt och sen snarkar han skönt.. Tog några kort igår kväll när han låg och sov:

Tyvärr syns det inte lika bra på bilden här som i min dator innan jag la upp den, men där ser man tydligt såren på huvudet efter sticken.. Usch så det kliar på honom!!



När jag satt och skrev detta var jag tvungen att se vad han gjorde för det var så tyst.. Och jajamen, där låg han!! :)



Så nog gillar han sin säng! :) Försökte ta kort idag när vi var ute i skogen men det var hopplöst.. Blev bara svarta streck på alla korten! ;) När vi promenerade långsamt fick vi istället fäktas med alla älgflugor, fy vilka äckliga djur!!

Något jag inte berättat än, som jag tänkte berätta förra torsdagen men inte gjorde pga allt annat som hände, är att jag fått jobb! :) Ska jobba där jag brukar sommarjobba fast med ekonomi istället. Är ett vikariat, tjejen som jobbar där ska ha barn. Så sista veckan i oktober börjar jag min nya tjänst! :) Ska gå bredvid fram till jul, då går hon hem. Efter att ha läst avtalet och vilka förmåner jag får som tjänsteman kunde jag inte tacka nej trots att det är såpass kort tid kvar i skolan. Känns jätteskönt att få en större inkomst varje månad, vara ledig så fort jag kommer hem (med skolan är det ju plugg hemma också) och dessutom ha något att söka jobb på när jag kommer ut som färdig ekonom! Dessutom får jag precis som tidigare en jättebra chef, han och jag hade ett litet "samtal" innan jag skrev på.. ;)

Kommentarer
Postat av: Nicole

Grattis till jobbet!



Och va skönt att Dynamit är på bättringsvägen.

2009-09-11 @ 10:45:28
Postat av: Heidi & Andreas m. familj

Så härligt att det går framåt, du ska se snart är han precis som vanligt med samma energi och bus=)

Hans säng såg minst sagt mysig ut, det är han värd!

Hoppas vi ses imorgon!

Kram

2009-09-12 @ 10:28:10
URL: http://convictions.se
Postat av: anje

vilken mysig säng! trollet är SÅ avis! hon kan ju inte ha någon bädd för sej själv den stackarn, eftersom waica snor sej dit hela tiden! :)

gott för herr D att han blir bättre, stålmannen! :)

o grattis till jobbet, satan va roligt! :) :) :)

2009-09-13 @ 20:02:00
URL: http://toxico.blogg.se/
Postat av: Angelica

Va gott å läsa att Dynamit blir bättre å bättre! Hans säng ser ju supermysig ut! Och grattis till jobbet! Hoppas ni har de bra! Massa Kram från oss!

2009-09-14 @ 12:44:34
URL: http://anjelickan.blogg.se/
Postat av: Josefine

STORT GRATTIS TILL JOBBET=)))) Den tjänsten är du värd=)) många kramar på er

2009-09-14 @ 18:59:45
URL: http://www.convictionscasanova.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0