ConvictionsDynamit & Gyllene Mix Fixa Ferrari -

Äntligen hemma!!

Ja, igår fick jag äntligen hämta hem min skrutt!! :) Han var så efterlängtad!! Inte speciellt vacker att se på; full i små "knottror" (förmodligen efter getingsticken), smutsig, väldigt skran.. Men det gör inget för nu är han hemma!! Han är väldigt trött, har sovit nästan konstant sen vi fick hem honom, men det är ju inte så konstigt.
Var tokglad när han fick se oss i väntrummet och vi var naturligtvis lika glada vi. De enda som var lite ledsna var personalen som arbetat under helgen, de tyckte det skulle bli tomt utan honom.. Han hade charmat dem totalt, och de hade fått en HELT annan syn på rasen! :) Han hade pussat dem och gosat, han hade blivit lite utav en "maskot" fattade jag det som. Hade skött sig ypperligt på promenaderna, de sa att de tyckte han var sååå väluppfostrad.. Haha, pratade de verkligen om min bortskämde lille Plump??! ;) De verkade nästan fascinerade av att han inte skällde på eller gjorde utfall mot hundarna de mötte på promenaderna, jag undrar allt vad de mött för Amstaffar.. Efter promenaderna hade han fått gå lite lös i "gången" och fått mysa lite innan han fick hoppa in i buren för han var ju sååå snäll talade de om, och det var väldigt skönt att få höra att han haft det bra ändå under de här hemska dagarna! :)
Direkt han kom hem kollade han läget i lägenheten innan han SPRANG och hoppade upp i sängen! Sen låg vi och myste en lååång stund och bara mådde gott. Det är faktiskt det enda vi gjort sen han kom hem: myst och mått gott. Vi har många timmars förlorat gos att ta igen! :)

Med mig hem fick jag nytt foder (som är bra för hans lever), pastan som fanns kvar i tuben (för magen) och recept på antibiotika. Så nu ska vi försöka komma igång lite här hemma! Han ska till en början få dagsgivan uppdelat på sex gånger per dag och får endast ta långsamma kisspromenader, sedan får vi öka på allt eftersom. Känner mig som en elak matte som bara ger honom så lite mat varje gång, man märker att han är jättehungrig, men det är ju för hans eget bästa. Om två veckor ska vi tillbaka på återbesök och kolla levervärdena, förhoppningsvis ser det ännu bättre ut då! På lappen jag fick med mig hem stod att de ska ringa mig på onsdag eftermiddag för att kolla läget, ett JÄTTEBRA initiativ tycker jag! Bra att de har sådan god uppföljning på sina hundar, det visar att de verkligen månar om djuren..

Nu är äntligen "familjen" hel igen, nu ska vi fortsätta njuta av att han är hemma. Pappa kom hit igår eftermiddag med en köksvåg som mäter gram så jag inte ger honom för mycket, är så svårt när det handlar om så få gram han ska få varje mål. Med sig hade han också Dödligt Vapen 1-4 så idag ska jag och Dynis bara må gott i sängen alternativt soffan och ha filmmaraton. Vi är nog lika trötta båda två efter de här dagarna!


Kan inte säga det nog mycket: TACK allihop som stöttat och brytt sig under de här hemska dagarna. Det är i stunder som de här man märker vilka som är ens riktiga vänner och vilka som verkligen bryr sig om både Dynis och mig! Jag tror ni vet vilka ni är och ni betyder jättemycket för mig!


Nu ska Dynis få ytterliggare ett mål mat, sedan ska vi fortsätta MYSA! :)

Kommentarer
Postat av: Angelica

Så gott å höra han är hemma å va gott att han ändå haft det så bra på sjukhuset. Ni får ha de jätte bra å hoppas han snart är helt bra å pigg igen å vi ses å tränar ihop igen! Massa Kram på er båda!

2009-09-09 @ 00:04:28
URL: http://anjelickan.blogg.se/
Postat av: Nicole

Va skönt att ha honom hemma igen, äter han fodret i/d eller? Hoppas vi återhämtar er båda två snabbt så ni är på "fötter" snart igen :)

2009-09-09 @ 12:01:35
URL: http://convictionsdeamon.wordpress.com
Postat av: Josefine

ÅÅÅ så skönt att han är hemma nu=)Förstår att ni är trötta och vad skönt att höra att dom har tagit såå bra hand om skrutten=)Låter riktigt mysigt med film maraton. Ta hand om er nu så hörs vi snart tycker ja=)Många pussar från mig och eros

2009-09-09 @ 21:59:15
URL: http://www.convictionscasanova.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0