ConvictionsDynamit & Gyllene Mix Fixa Ferrari -

Vilken vecka!

I söndags var det återigen dags för ett pass med Emma. Dagens bestod av lek, lek och åter lek, jisses så kul vi hade! Körde inne på agilityplanen med lite övningar och Dynamit sprang genom tunnlarna både tre och fyrtio gånger.. ;) Han tycker det är så roligt att han gör det självmant om och om igen! Det var det roligaste och svettigaste passet hittills och efteråt var jag ordentlig lerig efter en vurpa. Man ska ge sig hän i lekarna, försten fram vinner bollen.. ;) Det gick upp ett ljus för mig och jag tror det stärkte vår relation enormt att genomföra det passet, tror Dynis ser sin matte som en mycket roligare prick efteråt! :)

Den här veckan har jag som sagt jobbat extra på "bruket". Har varit stoppvecka med massvis med inhyrda firmor (dvs mycket nytt folk) och kaos som det brukar vara. Jag var på förrådet och hjälpte till att ta hem det som tog slut och hjälpa dem att hitta det de skulle ha. Lite krångligt vissa gånger eftersom jag själv inte visste var grejerna låg eller vad de menade.. ;) Finns så mycket pumpar, motorer och växellådor i drift så det är väldigt svårt att veta vad en del menar när de kommer in och säger: "jag behöver ett lager till den där växellådan, du vet den i pappersbruket borta vid den där trappan". Jo men det vet jag ju preciiiis vilken av de femtioelva det är.. ;) Men det gick ändå bra, vi lyckades förstå och hitta det mesta! Gillar när det är full fart och man gör någon nytta, och full fart har det verkligen varit. Lite speciell jargong blir det ju när det bara är gubbar och man fick ge svar på tal några gånger, men det hör nog till tror jag.. Haha, blev t.o.m. utbjuden på fika och bio av en av dom, men jag tackade snabbt nej! ;)

Det är nog tur att det varit fullt upp så jag haft att göra på dagarna för kvällarna har verkligen släpat sig fram. Har haft lite att tänka på och fundera över, om man säger så! ;) Jag och Dynis har tränat lite här hemma, både inomhus och ute på gräsplanen. Har bara blivit lite moment ur ettan och några godisupplet, mer har jag tyvärr inte orkat.. Det tar på krafterna att komma hem efter elvatimmars-pass! Dessutom kliar sig Dynis som sagt väldigt mycket igen, så han har inte riktigt varit den där "taggade" Dynis jag såg glimten av senaste veckorna. Hoppas vi får reda på vad det är snart!! Till veckan ska vi köra igång ordentligt med viltspåret igen är det tänkt, nu borde det vara mindre risk att vistas i spårskogarna.. Då börjar jag mitt nya jobb också och slutar klockan tre senast varje dag = massvis med ledig tid innan det blir mörkt, härligt!! :)


Idag var det dags för ännu ett pass ihop med Emma. Vi träffades på Åmåls BK och idag hade hon med sig Marcus, den bäste medhjälparen genom tiderna.. ;) Nu kunde vi träna med lite störning i form av både människor och hundar, tydligen ville ingen mer än vi träna i det grådassiga vädret.. Vi använde både Heavy och LL som störning och gjorde mycket mötesövningar där de verkligen gick näääära varandra, inga problem för våra hundar! :) Dessutom tränade vi mycket på att Dynis (eller ja, vi båda!) ska fokusera på det VI gör istället för på Emma och Marcus. Dynamit är så människokär, främst barn men alla är ju roliga, att det var riktigt svårt för honom, speicellt eftersom han känner dem sen tidigare. Men vi gjorde halter där han i princip satt på deras fötter och det gick super, fokus låg på matte! :) Vet inte varför men jag har haft en förmåga att spänna mig lite, vilket han naturligtvis känner av minsta antydan till och då tappar fokus. Tror det beror på att jag så gärna vill att det ska vara "perfekt" och bra (fel ordval men svårt att förklara), att jag istället blivit nervös och det blivit en ond cirkel. Nu kan jag istället slappna av och fokusera på det VI gör istället för att lägga energi på hur andra uppfattar oss. Vi kan ju!! ;) Allt fungerade som sagt kanon idag och jag känner hur mycket säkrare jag blivit i mig själv. Emma är kanon som instruktör och jag tror det kommer bli en lycklig grupp som kommer få träna för henne! :) Vi frågade Marcus som inte sett mig träna på ett tag och han såg stor skillnad. Jätteskoj! :) Tycker det är så kul att utvecklas och komma framåt och jag hoppas på att få gå många kurser i vår.. Man bli aldrig fullärd!

Igår fick jag ett MYCKET glädjande telefonsamtal, föll några glädjetårar kan jag säga! Nu slipper jag fundera och kan sova istället för tänka på kvällarna/nätterna.. ;) Vill/vågar inte säga så mycket mer än att framtiden kan bli ganska annorlunda för oss. :)


Nej nu får det vara slutbabblat. Bloggen fungerar lite som en dagbok för mig, så kul att gå tillbaka och se hur vi utvecklats och vad vi gjort! :) Nu ska jag fira med ett glas vitt och senaste Wallander-filmen. Vilken otroligt bra vecka det varit, kunde inte blivit bättre! :) Nu gäller det bara att få tiden att gå några veckor till, men jag tror det kommer bli mycket lättare nu.. Ha en fortsatt skön helg!
Kommentarer
Postat av: Emma

vad gullig du är :D

2009-10-28 @ 23:32:56
URL: http://www.jackams.se
Postat av: anje

man blir ju lika glad över att kika in här! :)



det äralltid lika kul att läsa om er träning! nu när jag får hem den lilla så kommer jag absolut tänka hela annorlunda än hur jag gjorde med trollet! man tror ju man är så himla förberedd men det är man verkligen inte..att man aldrig lär sej! :)

mitt "hinder" är att jag inte ser hundträning som min en del i min vardag, o det måste jag ändra på! så du får hålla på mej nu.. haha! ;)



o JAA! självklart ska ni komma hit upp, o somrarna är ju underbara här uppe - nå är så välkomna! :)

kram!

2009-11-02 @ 10:11:29
URL: http://toxico.blogg.se/
Postat av: Catherine

Tack för trevlig samtal igår, alltid jätte roligt att prata med dig:D Ska bli jätte kul och få träffa dig och Dynis;)Ha det gott

2009-11-12 @ 10:13:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0