ConvictionsDynamit & Gyllene Mix Fixa Ferrari -

En olycka kommer sällan ensam..

.. eller hur det nu är man säger.. Ja senaste tiden har jag inte haft turen på min sida iaf!

Lagom till att Dynis och jag kom igång så smått igen blev jag sjuk istället. Började förra måndagen med halsont och feber som utvecklades till en härlig förkylning. Kände mig som en riktig gnällspik ett tag men när man är sjuk får man tycka synd om sig själv och klaga! ;) Nu en vecka senare börjar jag känna mig bättre så nu är vi förhoppningsvis snart igång ordentligt igen!
Samma dag jag blev sjuk hade jag tvättid och naturligtvis la både torktumlaren och torkskåpet av. Blev till att hänga kläder i hela lägenheten, såg för roligt ut med strumpor som hängde på tork på gardinstängerna. Man tager vad man haver! ;)
Inte nog med det så har jag förmodligen fått virus på min dator.. Ingenting fungerar: internet, usb-kontakterna, cd/dvd-brännaren o.s.v. P.g.a att jag blev sjuk har jag inte orkat ta tag i det än så nu gäller det att försöka rädda det som räddas kan i datorn. Viktigast är alla bilder på minnen man inte kan göra om, t.ex. Dynis som valp och speciella resor, jag hoppas de finns kvar efter jag har grejat med den. Eftersom inga uttag eller brännaren funkar kan jag ju inte få ut bilderna på skivor eller liknande heller.. Som tur är fick jag låna en av pappas "fiskedatorer" så jag klarar mig tills jag fått ordning på min egen.

Toppa detta med dåligt tentaresultat, tråkiga besked om ens nära och kära, och TV-apparater (bägge två!) som vilken dag som helst kastar in handduken så har ni fått fram hur det sett ut för mig senaste två veckorna. Pricken över i var när jag öppnade städskåpet och fick massa städgrejer rätt i huvudet så jag såg stjärnor i många minuter efteråt, hahaha! Nu känns det som att jag haft nog med otur för lååång tid framöver så nu borde det bara bli bättre istället! :)


Igår kände jag mig mycket bättre så vi åkte till Åmål och tittade på lydnadstävlingarna. Var en väldigt kylig dag men det var jättekul att titta och heja på kompisarna! :) En av de tävlande var Angelica med Dante i lkl1 och det var så himla kul att se dem! :) Dante var supertaggad och det var underbart att se honom så fokuserad och glad ute på planen, precis som det "ska" vara! Tyvärr räckte poängen "bara" till ett andrapris, de var ett halvt poäng ifrån första priset.. Fy, jag led med henne!! Tycker man att de gott kunde bjuda på det halva poänget, men nu hoppas jag att de tränar på i vinter och anmäler till tävlingar till våren så vi kan heja på dem då igen! :) Jätteskoj att vi fick komma och heja på er!

Nu börjar det närma sig jobbstart och de kommande veckorna ska jag försöka fylla med så mycket hundträning som möjligt. Bara tre föreläsningar har jag kvar! :) Till helgen blir det förhoppningsvis spår i Svanskog, på torsdag ska vi träffa Emma för hennes projekt (instruktörskursen) och imorgon tror jag vi ska ta en långpromenad med lite uppletande efter vägen.

På fredag ska jag göra något totalt ohundigt: jag ska köra gokart! Har aldrig gjort det förut så ska bli jättekul. Företaget jag börjar jobba på ska ha firmafest så nu ska jag ladda under veckan så jag kör snabbare än "gubbarna"! ;)


Bild lånad från Angelica från vår senaste Svanskogsträning.

Kommentarer
Postat av: Angelica & Dante

Tack för att du kom och hejade på oss i går! Nu ska vi träna massor =P

Kram från oss!!

2009-10-05 @ 20:30:00
URL: http://anjelickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0