ConvictionsDynamit & Gyllene Mix Fixa Ferrari -

...

Nu har hösten verkligen kommit! Det har varit riktigt kallt de senaste dagarna och i måndags drog älgjakten igång. Därför håller vi oss ifrån skogen några dagar till och går bara på de ställen där vi vet att det är helt fritt från jägare, trots att de flesta jaktlag jag känner till skjutit i princip allt de får :)

I måndags träffade vi Emma igen. Vi träffades på den lilla fotbollsplanen/gräsmattan bredvid vårt hus och fortsatte med övningarna sen sist. Det är stundtals mycket folk i rörelse runt där, men naturligtvis var det inte alls många som gick där när vi var där, när vi ville ha störningar. Som tur var hade vi med oss lite leksaker och en "halvgalen" Emma.. ;) Vi var nog lite för tidigt ute för i slutet av vårt träningspass slutade barnen i skolan och då blev det helt plötsligt lite mer liv och rörelse! Jag hade precis lika kul som förra gången och fick många bra tips, direkt vårt pass var slut längtade jag till nästa! Nu har vi tränat vidare på tipsen vi fick och jag tycker faktiskt vi gjort små framsteg. :) Något jag märkt är att han blivit ännu mer "mammig" här hemma, följer mig mer och ska ligga nära hela tiden. Det har han alltid varit, trots att han ska vara stora killen utåt sett, men nu har det blivit ännu mer. Det beror nog på att Emma hjälpt mig att bli tydligare och säkrare i mig själv! Så Emma, du vet väl att vi kommer anlita dig direkt du är färdig med utbildningen?! ;)

Annars har det inte hänt så mycket under de senaste dagarna, jag har haft min sista föreläsning så jag har kunnat njuta av att vara hemma med Dynis. Vi har tagit härliga, men kalla, långpromenader i de jaktfria skogarna och som sagt tränat vidare på våra små "läxor". Vi har också tränat lite med spårpinnarna, Dynis ska tycka att de är det roligaste som finns när vi är färdiga! Eller ja, åtminstone vilja markera dem.. ;) Viltspårsträningen har jag lagt lite på is tills jag vet om att de inte jagar där jag tänkt lägga spåren, men då ska vi ta upp den igen! Dessutom har Dynis kliande satt igång igen så nu är det dags för besök hos veterinären igen, suck.. Stackaren har både dåligt med fett och päls just nu så det är tur vi har täcken att kasta på när det blivit så kyligt. Men vi kämpar på!
Jag har också skrivit papper för kommande veckan (ska jobba lite extra där jag brukar sommarjobba, alltså inte med ekonomi, nästa vecka) och då går jag under ett annat, lite sämre, avtal. Men det genererar pengar, och det kan behövas inför kommande vintern! ;) Jag går som på nålar här hemma just nu och jag tror aldrig tiden gått såhär sakta så det är tur att jag ska iväg och jobba till veckan! Kommer bli hektiskt eftersom det är stoppvecka på fabriken med X antal inhyrda gubbar och då är det alltid full rulle, m.a.o kommer förhoppningsvis tiden gå lite snabbare. Men det är väl som man brukar säga: den som väntar på något gott..

Nej, nu ska jag åka iväg och se om mitt köksbord torkat. Målade på första lagret färg idag, så har jag tur kan jag slänga på ett lager till redan idag. Ha en trevlig helg om vi inte hörs innan dess!

Kommentarer
Postat av: Emma

Va roligt att läsa att du är nöjd å glad över min träning med er. :) Det är jätteroligt att få äran att träna er :D Jag är himla tacksam att ni ställer upp. Ses snart igen! Puss å kraaam

2009-10-16 @ 20:01:30
URL: http://www.jackams.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0