ConvictionsDynamit & Gyllene Mix Fixa Ferrari -

Lugn helg

I torsdags var det dags för träning med Emma som instruktör. Hon hade lagt upp flera olika övningar vi gick igenom och det var skitkul rent ut sagt! Vi har väldigt lika åsikter och tankar gällande hundträning tror jag, så det funkade kanon. Jag vet om flera grejer jag gör fel och som tur var påpekade hon även det, det behöver man höra. Det är svårt att rätta till fula gamla ovanor utan att någon påminner en! Nu är det snart dags för nästa träning och vi längtar redan.. :)

fredagen var jag medbjuden på Metso's firmafest, det är där jag ska börja jobba sen. Vi började med att åka till Årjäng och köra gocart och det var riktigt kul! Har aldrig gjort det förut så jag var lite nervös, vilket visade sig på första åket. Efter det låg jag bland de sista tidmässigt men inför heat nummer två växte hornen fram i pannan.. Förbättrade min tid med över en sekund, jäklar vad jag gasade! ;) Då låg jag helt plötsligt bland de fem första. När det var dags för heat nummer tre kände jag hur fint vinnarbucklan skulle ligga i min hand och då gasade jag på ännu lite mer.. När jag klev ur gocarten applåderade de och talade om att jag var jätteduktig, helt plötsligt låg jag i ledningen, hade gasat så jag kört ytterligare en halv sekund snabbare! Eftersom man spänner sig så så blev jag helt skakis och slut i armarna och fick köra delfinalen direkt efter mitt tredje heat, så då gick det inte så bra.. Blev slagen med två hundradelar och gick inte till finalen, men slutade totalt som femma av 21 iallafall! :) Det är inte sista gången jag kör, det är då ett som är säkert. Vi gick en liten tipspromenad där jag lyckades gissa rätt på nio frågor av tio, så där kom jag tvåa, och sedan åkte vi tillbaka mot Säffle igen. Avslutade uppe i "baracken" (huset kallas så) med pizza och massa gott att dricka, musik och mycket skratt. En toppenkväll! Det blev prat på att hyra folkrace-banan här i stan till våren och ha firmafest i samband med det, och isåfall är jag den förste som skriver upp mig på listan.. Det här med att köra fort är nog min grej! ;) När jag kom hem var det en väldigt glad Dynis som mötte mig, jag tror han visade upp varenda leksak han har. :) Han som blivit bortskämd och mått gott hela kvällen! :)

Lördagen tog vi det lugnt, jag mådde trots fredagen väldigt bra, men var väldigt trött. Så vi tog det väldigt lugnt och tog en lite längre promenad på kvällen. Skönt med en kravlös mysdag!

Idag startade vi med en långpromenad. Packade lite kaffe och bullar i ryggsäcken och gick ut i det halvgråa vädret. Så länge det inte är regn och blåst så gör det mig inte så mycket, det blir inte trångt på skogsstigarna åtminstone! ;) Tror vi njöt båda två av att ta en riktig långpromenad på morgonen, man ser hur glädjen lyser i ögonen på Dynis när han får strosa och busa i skogen. Vi stannade efter någon timme och tog lite fika, Dynis fick lite mumsig burkmat som jag tagit med, och det var riktigt mysigt att sitta på en stubbe och "bara vara". Efter fikat fortsatte vi att gå en stund innan vi stannade upp och tränade på läxan vi fick av Emma i torsdags. Vi måste ju kunna visa att vi gjort något framsteg! :) Det gick sådär får jag nog erkänna, hörde att det brakade till i skogen och Dynis vädrade en del, så det var nog en älg eller ett rådjur som var i området. Då måste man fokusera på det tyckte Dynis! Men vi ska gå ut om några timmar igen och träna vidare. :)

Nu ska jag ta tag i dammsugningen här hemma, blir galen på alla björkfrön som ligger överallt! Men det tar emot att använda armarna, har fortfarande träningsvärk i både ryggen och armarna efter fredagen.. Behöver ni träna överkroppen så testa att köra gocart!! ;)

Hoppas ni haft en trevlig helg!

Lite gamla bilder i brist på nya (jäkla datorer!!):

Träning på planen utanför vårt hus:


Spårträning:


Utställning i Åmål våren 08:


En av våra promenader nere vid "Flå":
Kommentarer
Postat av: Emma

Vad duktiga ni är som tränar på "läxan" ;) hihi. Tycker ni är superduktiga och det är jätteroligt att få "träna" er :D Tusen tack för att ni ställer upp! Utan er skulle jag inte fixa projektarbetet. Ni är bäääst! puss å kraaaam

2009-10-12 @ 21:12:46
URL: http://www.jackams.se
Postat av: anje

det är så härligt att få läsa din blogg, gud va duktiga ni är! jag önskar så jag kunde vart med, har vart tokstressigt de senaste veckorna med att hinna med allt som måste göras.. :/

men jag försvinner ju inte från jorden så nån gång hoppas jag att jag kan hänga på er tjejor. det har vart grymt, om inte annat för troll. :)

2009-10-13 @ 10:58:02
URL: http://toxico.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0