ConvictionsDynamit & Gyllene Mix Fixa Ferrari -

Klickerträning!

Oj så fort dagarna går!! Men jag tror jag fått tillbaka lite av blogglusten igen, tappade bort den någonstans efter vägen men har hittat tillbaka till den nu av någon konstig anledning.. Kanske för att jag vet att det är många som läser och vill veta vad vi hittar på, inte bara för att kunna prata skit utan för att de är intresserade! ;)

Dagarna går i en hiskelig fart iallafall och jag jobbar på inne på mitt lilla kontor. Tycker det är riktigt kul faktiskt, trivs som fisken i vattnet! Ett trevligt gäng runt omkring mig, en kaffeautomat bara några språng bort, massvis med skojigheter inplanerade innan jul och jag känner att jag fått kläm på det mesta som var nytt. Kan det bli så mycket bättre?! Nu börjar inbjudningarna inför årets alla julbord välla in och det gör ju inte saken sämre.. ;) 

Klickerträning har vi ägnat oss åt senaste två dagarna, massvis med korta små pass! Så mycket att jag har lovat mig själv att INTE tränat något över huvud taget imorgon, då ska vi ha en vilodag.. Tyckte Dynis var lite trött förut när vi tränade och då kom jag på att det nog varit lite för mycket träning det senaste.. Förutom förra tisdagen, då vi var på djursjukhuset, har vi tränat varenda dag inför Emma's examination samtidigt som vi tränat vidare med andra saker. Så nu ska vi ha minst en vilodag innan vi gör något igen, men fy så svårt det kommer bli, det är ju så kul!! ;) Kanske att jag kan lägga ett viltspår och ta det på fredag..? ;)
Nåja, klickerträning körde vi både igår och idag! Flera minipass som sagt, har tagit tillfället i akt t.o.m på lunchen. Städade lite i skafferiet och hittade en pepparkaksburk som gått ut (hur nu det kunde hända med mig i huset?!) och då fick jag en ny grej att använda mig av! Äggkartongen bet han ju som sagt sönder, och hinken jag hade var lite för hög nu i början, så den burken var perfekt! Tänk, då är man nog lite hundnörd.. När man istället för att äckla sig över att man har utgången mat i skafferiet, ser möjligheterna med att använda burkarna i sin träning.. ;) Har en gammal kompis och hon är faktiskt värre! Hon kan ta med allt möjligt hon hittar på sina promenader: klädnypor, vantar, mössor osv och så använder hon det sen när hon tränar exempelvis uppletande. Liiiite för mycket för mig, men hon har ju åtminstone inte tappat bort något av värde om hundarna inte lyckas hitta det vid träningen sen! ;) Körde ett pass där jag som första gången klickade för alla beteenden han bjöd på. Sen tänkte jag att burken är ju perfekt när man ska träna fram- och bakdelskontroll så nu tränar vi på att få upp bägge framtassarna på burken, sen får vi gå vidare därifrån!! Märks att Dynis inte fått det där riktiga "tänket" än så nästa hund kommer definitivt bli inklickad redan som valp! ;) Är så kul, skulle kunna träna hur mycket som helst, men jag får som sagt lugna ner mig lite. Det kräver så mycket tankeverksamhet av honom att han är helt slut just nu. "Stackars" lillkillen, bäst att vi kryper ner under täcket och sover ett par timmar.. :)


Igår på lunchpromenaden.. Var tog all snön vägen?! (Ursäkta för dåliga mobilbilder)


Vilar lite på "mormor och morfars" köksmatta


Dynis är så trött han somnar sittandes vid köksbordet.. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0