ConvictionsDynamit & Gyllene Mix Fixa Ferrari -

Idag är ingen vanlig dag.. GRATTIS vännen!!

Vilken rolig helg vi haft!! :) Den inleddes med fredagsmys ihop med min syster: vi såg på skräckfilm, käkade godis och hade det riktigt mysigt i soffan medan snöblandat regn vräkte ner utanför fönstret. Eftersom Dynis ändå behövde en kvällstur följde vi henne när hon skulle hem och fy vilken promenad det var.. Den tog nästan dubbelt så lång tid som vanligtvis bara för att det var så blött och blåste rätt i ögonen på oss!! Men vi fick oss åtminstone en ordentlig promenad, den tog en och en halv timme, och det var riktigt skönt att få komma hem och ta en varm dusch efteråt!
Igår träffade vi Emma & Marcus på BHK här i stan där vi pratade igenom de sista detaljerna angående "uppvisningen" av Emma's projekt. Det var riktigt tråkigt väder och planerna är tyvärr inte speciellt väldränerade, så det var ett väldigt blött och lerigt gäng som åkte därifrån. Men kul hade vi iaf! ;) Måste säga att jag blev väldigt stolt över Dynis! Han fick nämligen springa och leka ihop med syrran Dundra, vilket de inte har fått gjort på vääääldigt länge. Ja, ett år är det iaf. Han har tyvärr inte någon speciell lekkompis så för honom är det verkligen julafton när han får leka!! Rätt vad det är kommer det ett rådjur nästan bredvid oss, och jag som aldrig tidigare fått chansen att träna inkallningar när det kommer rådjur och han är lös med någon annan hund.. Nu tror jag faktiskt inte han hann märka att det kom något rådjur, han hade full fokus på att busa med Dundra, men ändå! ;) Jag ropade, och han kom direkt! Då är man stolt som matte!! :) Vi träffar ju på rådjur ganska ofta, de brukar ju springa här ute på gräsmattan t.o.m var och varannan dag, men just det när han var ihop med någon annan hund, är ju så mycket lättare att de tar varandra som stöd och triggar igång varandra.. Då var det härligt att vara hundägare!! :)

Idag var det då dags för det där vi fasat över.. Dagen då vi med publik skulle visa upp vad vi lärt oss, och dagen då Emma skulle få sin dom.. EXAMINATIONEN!! (Behöver jag tillägga att det varit en nervös morgon här hemma..?)
Men fy f*n vilken bra dag det varit rent ut sagt!! :) Emmas presentation av mig och Dynamit var kanon, kände mig stolt när hon berättade precis så som jag skulle berättat om oss, samtidigt som det var både proffessionellt och lätt att hänga med. Väl ute på planen så glömde jag faktiskt bort publiken och kände mig riktigt säker i mig själv och vågade mycket mer, helt annorlunda mot när vi började med projektet!! Emma peppade mig och gav mig de råd jag behövde och det kändes säkert och tryggt att ha henne som stöd och tränare. Efter att vi var färdiga fick Dynis hoppa in i varma bilen igen och vi gick in för att höra vad de hade att säga om henne. Jag kan säga att jag är inte speciellt förvånad för Emma blev naturligtvis godkänd med femmor rakt igenom!! Jag blev så otroligt glad och lättad och kände att nu kunde vi åtminstone inte sabba något för henne, nu var det klart! ;) Är så himla glad för din skull gumman, du vet ju att vi kommer tillbaka till våren och då går vi kurs för dig! ;)
Efter att allt var klart för dagen packade vi in oss i bilen och åkte till McDonalds där vi avrundade med ett ordentligt mål mat och massvis med skratt. En perfekt dag! :) GRATTIS igen vännen, du är banne mig BÄST och du är verkligen värd detta! Dina framtida kursdeltagare kommer få det jäkligt bra och kommer vara såå nöjda!! :)

Här skulle det egentligen varit en bild på underbara Emma men eftersom alla bilder numera är raderade på datorn orkar jag inte leta fram någon på någon hemsida jag kan sno.. ;) Ni får snoka in på hennes hemsida istället! ;)


Nu ska jag och Dynamit fira med soffmys och en dålig film vi kan halvslumra till.. ;) På återseende!
Kommentarer
Postat av: Emma

ååh va fint skrivet gumman! tusen tack för de värmande orden :D och tack för ni ställde upp som mina försökskaniner. Utan er kanske jag inte skulle blivit godkänd vettu ;) Ni gjorde ett toppenjobb idag! Kraaam

2009-11-15 @ 19:33:40
URL: http://www.jackams.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0