ConvictionsDynamit & Gyllene Mix Fixa Ferrari -

Besked..

Jag klarade det!! Igår tog vi det lugnt och tränade inte en endaste minut!! Det kliade rejält i händerna så jag tog itu med att dammsuga, diska och damma i hela lägenheten istället.. Men jag såg att den sneglade på mig, klickern, där den låg köksbordet och såg inbjudande ut! ;)

Idag då.. Precis när jag skulle sätta på mig skorna och sticka hem på lunch ringde veterinären och meddelade provresultatet från blod och skrapproverna vi tog när vi var där förra veckan. Jag var så inställd på att allt skulle visa negativt att jag fick en rejäl chock när hon meddelade: allergisk mot kvalster, pollen, gräs.. Tror hon sa nått mer, nått annat med "gräs", men det hörde jag inte riktigt för då började tårarna komma och jag blev riktigt chockad. Vi pratade vidare lite och så sa hon at hon skulle skicka hem papper som jag ska få läsa igenom i lugn och ro, de borde komma imorgon. Hon förstod att det var jobbigt med ett sådant besked så nu ska jag få ta in det innan vi pratar igen och jag kan fråga alla frågor jag har. Fram tills nästa gång vi åker in ska vi fortsätta med två bad i veckan och så ska jag spraya på honom en spray jag hämtade ut idag (innehåller hydrokortison och hjälper till att ta bort klåda och infektioner, som kan uppkomma i huden eftersom han kliar sig så mycket). Dessutom ska han fortsätta med allergifodret och inte äta nått annat. Han har ju ingen konstaterad foderallergi men veterinären skulle inte bli förvånad sa hon om han led av det också. Är ju vanligt att de har det också i samband med andra allergier, "en olycka kommer sällan ensam".. Vet bad oss ta bort så mycket mattor som möjligt och så ska vi städa ofta, jag har redan kikat lite på dammsugare som kan vara aktuella. Har funderat på en ny ett tag nu så då är det lika bra att köpa en allergivänlig! Dessutom ska vi vädra och hänga ut täcken/filtar så ofta vi bara kan, speciellt nu när det blir kallt ute. Och så får herr D inte sova i sängen längre.. Hur nu det ska gå?! Han har sovit intill mig sedan han var åtta veckor, kommer bli tufft både för mig och honom..
Vet har nu beställt ett vaccin vi ska börja med och förhoppningsvis hjälper det så vi slipper kortison. Hon var inte särskilt positiv till kortison eftersom det ger så mycket biverkningar, och där håller jag med! Nu hoppas vi innerligt att vaccinet hjälper.. Hon ville dessutom ta mer prover, tror det var om just de allergierna han har och kolla mer specifikt kring dom, så det kommer det bli lite längre fram.

Min fina plump..













Kommentarer
Postat av: Emma

Älskade lilla Dynis.. å kära Linda. Tänker på er här hemma och håller alla tummar, tassar å tår för att han ändå kommer leva ett bra liv trots sin allergi. Och det tror jag, för du är världens bästa matte!! :D Bara så en pling eller skicka iväg ett sms om du vill tjöta. Vi har ju en del att planera förhoppningvis fram till den 15feb ;) hihi. Kraaaaam

2009-11-19 @ 21:24:30
URL: http://www.jackams.se
Postat av: Catherine

Ush vad tråkigt! Det positiva är att du vet hur du kan underlätta för honom. Håller tummarna att han kommer få ett bra liv ändå fast hans allergi.Håller tummarna att vaccinet fungerar så ni slipper kortisonet.



Hi hi vet inte om du såg dom programmen men det gick några avsnit från England där man klickertränade sina gubbar utan att dom visste om det;) Det fungerade tydligen:D Ser framemot nästa helg;) sköt om er vi här nere;)

2009-11-19 @ 22:01:43
Postat av: Weronica

Men goa´gubben då:( fan va trist men su ska se att det finns hjälp att få. Min gamla riesentik hade en massa allergier och hon fick bra hjälp och mådde bra till hon fyllde tio år. Krama gubben

W & de svarta 2

2009-11-20 @ 09:08:47
URL: http://gormohulle.dinstudio.se
Postat av: Therese

Jag förstår hur du känner dig...jag har fått reda på att Rocco är allergisk mot någon kvalster sort. Kör oxå på allergifoder och har gjort det i 2 mån nu + kortison.:( Ska göra en grundlig undersökning på honom för att se vad exakt det är...Hoppas Dynis blir bättre. Hade bra...Kramar från Therese & Rocco

2009-11-21 @ 17:06:27
URL: http://www.amstaffwebben.se
Postat av: Therese

Jag vill inte köra på kortison, visst vi kör ingen jättedos men det är ju ingen direkt medicin för problemet. Han har varit jättebra under tiden han har fått kortison. Men vill veta vad exakt det är så jag kan ge rätt medicin. Vad har du hört för dåligt om vaccinet? Bra och veta ifall vi oxå kommer att få ta det. Vi får uppdatera varandra och hoppas på det bästa! Kramar på er

2009-11-22 @ 12:28:40
URL: http://www.amstaffrocco.se
Postat av: anje

näeh, usch. stackare! det var verkligen inget kul att läsa.

men som emma skrev, du är världens bästa matte så detta kommer gå galant. han kommer få ett minst lika bra liv som innan! den lilla glada skrutten!

skickar en styrkekram från oss, gänget i dalarna! :) kram kram!

2009-11-25 @ 10:42:58
URL: http://toxico.blogg.se/
Postat av: Matilda och Maya

Hej på er.

Halkade in här av en slump och såg vad ni går igenom. Vi har själva varit där med specialmat, kortison, vaccin mm. Vill du veta lite mer hur det är och fugnerar i praktiken hemma så är du jättevälkommen att ringa. Ibland kan det vara skönt att få info på "vanlig svenska" och inte vet. språk. Kika in på vår hemsida där hittar du kontakt uppgifter i så fall...

2009-12-01 @ 20:13:03
URL: http://www.aquaseers.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0