ConvictionsDynamit & Gyllene Mix Fixa Ferrari -

Helgen som gått

Lördagen var det tänkt att jag skulle ägna mig åt spår, men när jag vaknade fick jag lägga ner det ganska snabbt. Jag är inte van att svänga mina lurviga, så fredagens bravader gjorde sig påminda.. Hade lovat en kompis att gå in på bolaget eftersom han inte hann innan det stängde, så det var bara att traska ner mot stan! Uscha, vilken promenad.. Så går det när man inte tänker på att man har saker att fixa dagen efter! ; ) Två promenader ner till stan hanns med under dagen, bilen fick stå där den stod för den vågade jag inte röra. Dynamit har aldrig gått så bra i koppel som han gjorde de promenaderna, trots mycket folk och en hel del hundar. Han gick så fint vid min sida och vek bara av för att lätta på trycket ibland. Min duktiga plump! Innan vi gick hem från sista promenaden stannade vi till hos mamma och pappa så jag kunde lämna tillbaka en ryggsäck och tejpa min tå, jag lyckades naturligtvis slå i den så det gör rejält ont nu.. Jag och mina fötter! Den är just nu lilasvart och ganska svullen, men bara jag tejpar och biter ihop så funkar det! Det spelar ju ingen roll vad som hänt, om den är bruten,stukad eller vad det nu än är, efter tidigare erfarenheter så vet jag att det bara är att tejpa och vänta eftersom de (läkarna) ändå inte gör nått.
Igår däremot var det dags för lite träning igen! Sök hos Heidi och Andreas stod på schemat, så vi packade in oss i bilen och åkte dit! Dit kom också Jessie med Diesel och Naala, Julianne med Darius(Leonberger) och Paula(Jack Russel), och Kathrine med Sophie(Bullmastiff). Riktigt kul att få se även lite andra raser i arbete!
Jag och Dynis har ju inte varit med på sökträningarna på jag vet inte hur länge, men jag tyckte han skötte sig helt okej! Blev lite småstressad och tog fram lite av den gamla "bröt-Dynamit", men det var helt och hållet mitt fel. Det var så otroligt länge sen vi tränade ihop med andra hundar, samtidigt som jag såhär i efterhand tror att jag skulle fokuserat på det först och främst och "fått ner honom på jorden igen" innan vi började träna, men det gick som sagt helt okej ändå. Dynamit fick vara förste man ut efter att vi vallat, och jisses vilken fart det var på honom! Han tyckte det var riktigt skoj och verkade taggad på att hitta alla roliga figgar. Han gick väldigt mycket på synintryck i början, men på slutet arbetade han riktigt bra med näsan och jag är på det stora hela nöjd med dagen! Kunde som sagt ha tagit det lugnt och varvat ner honom till att börja med, men när det blåser och snöar riktigt ordentligt är man inte så sugen på att traggla..
Nåja, för det andra hundarna gick det riktigt bra! Xtra och Tweed var lika duktiga som tidigare när jag sett dem. Diesel har jag aldrig träffat tidigare, men det var en mycket trevlig herre! Jobbade på jättebra och man kunde inte tro att han tränat så lite när man såg honom. Han är en naturbegåvning helt enkelt! Naala måste ju tyvärr hållas stilla efter en operation, så henne får jag förhoppningsvis se i sökskogen längre fram. Darius var även han jätteduktig, och även om det bara var andra träningen för honom så verkade han tycka det var jättekul och hade helt förstått vad han skulle göra! För Paula var det första gången och hon verkade stundtals undra om hon verkligen skulle springa så långt bort från matte, men hon skötte sig ändå bra och verkade tycka det var kul! Även för Sophie var det första gången och hon verkade taggad! Det syntes att hon tyckte det var riktigt kul, och det var kul även för mig att få se lite andra raser än Amstaff arbeta!
Efter träningspasset blev vi bjudna på kaffe och det var skönt att komma in i värmen och torka lite. Det snöade konstant hela dagen igår, men inte stoppar det en träning inte..Det enda det stoppar är korttagningen, jag tror inte kamerorna mår så bra i snöoväder!

Tack för en härlig träning, superskoj att få komma iväg igen! Nu kändes det verkligen hur mycket man saknat att träna ihop med er andra..

När vi kom hem var det bara att hoppa in i duschen och byta om, sedan åkte vi på kalas för min syster som fyllde år. Dynamit fick nöja sig med ett märgben men han verkade inte speciellt ledsen över det. Han låg och gnagde och slickade konstant på det i över en timme, sedan gick han ut i köket och myste med "mormor" tills vi åkte hem!
Idag var det tänkt att vi skulle åka till "vår" runda och gå en sväng, men det var så mycket snö att vi inte kunde köra in på vägen dit. Därför fick vi ta andrahandsalternativet, men det gick lika bra det! Där kunde man åtminstone vara säker på att inte köra fast med bilen.. Vi gick en sväng först så Dynamit blev uppvärmd och rastad, sedan gick vi tillbaka till bilen och hämtade selen. Det märktes att det var tyngre att dra idag eftersom det är plusgrader och blötsnö, men det syns att han tycker det är skoj! Han blir så fokuserad på det han gör och märker inte av det som händer runt omkring. Vi gick en 3km, sedan selade vi av igen och gick en runda så han fick varva ner. När vi kom hem satte vi oss och myste en stund och jag "masserade" honom lite lätt över kroppen. Det tog inte alls lång stund innan han snarkade nöjt, och där ligger han än! : )
Imorn blir det förmodligen en långrunda och några spår, nu är jag spårsugen igen eftersom det inte blev några i lördags!

Hoppas ni haft en bra helg!
Kommentarer
Postat av: Heidi & Andreas

Heej!

Ja det kunde gott kvittat med den här snön! Men en får vl inte klaga, vi har ju faktiskt haft "riktig" vinter med ganska lagom med snö faktiskt (försöker vara optimist)!



En ny tur till grusgropen låter som enm toppen ide´!



kram

2009-03-13 @ 21:50:14
URL: http://convictions.se
Postat av: Nicole

Låter som om ni haft ett härligt fyspass :D

2009-03-16 @ 14:51:11
URL: http://convictionsdeamon.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0