ConvictionsDynamit & Gyllene Mix Fixa Ferrari -

Härligt vinterväder

Tre uppdateringar på mindre än en vecka, jag börjar bli riktigt duktig på det här! 

Jisses vilket väder vi haft idag! Strålande solsken och någon minusgrad, perfekt för en härlig långpromenad! Tanken var ju igår att jag skulle spåra, men jag tog med mig några leksaker ut istället för att köra några uppletanden. Vi fick med oss syrran idag också, alltid kul med sällskap på promenaderna!
Dynamit var helnöjd över vädret och sprang som en galning i snön. Nästan direkt han hoppade ut ur bilen sprang han iväg på ett gärde och röjde, och när han skulle springa tillbaka till oss lyckades han på nått vänster snubbla till och göra en störtdykning i snön.. Han reste på sig och såg riktigt förvånad ut, och vad vi skrattade! Inte lugnade han ner sig för det inte.. Sprang på precis som innan, så helt plötsligt stöp han igen. Ja, han är väl inte känd för att vara varken smart eller smidig! ; ) Det var ett dike fullproppat med snö precis där han stöp, så förmodligen försvann marken under fötterna på honom. Roligt såg det ut iallafall! Vi gick en promenad som sagt och njöt av vädret, kastade bollen lite till Dynamit, men någon ruta blev aldrig uppvallad. Jag glömde helt bort det, och när vi var på väg till bilen för att åka vidare till ett annat ställe och gå en promenad där, ringde mamma för att prata om mat. Så istället styrde vi bilen ditåt!
Hemma hos mamma och pappa stannade vi i flera timmar, drack kaffe och åt mat. Sedan var det dags för hemfärd men jag gjorde ett stopp på vägen och vallade upp en ruta. Där gömde jag hans favoritnalle och bollen, och han kopplade på näsan riktigt bra! Hittade dom snabbt och kom in med dom. Vi hann tyvärr inte med så mycket eftersom det började bli mörkt, men det lilla han fick jobba såg bra ut! Nu ska vi mysa och fortsätta se på melodifestivalen, hoppas alla får en trevlig lördagskväll!

Några bilder från dagen:
(Varför jag envisas med att ha den där spårlinan på vet jag faktiskt inte. Han kommer när jag ropar, och tar kontakt utan att jag ropar, och springer aldrig långt bort eller fram till andra. Men det är bra med en extra säkerhet antar jag!)

Bus med bollen!




Dynis störtdyker!

Uppe på benen igen, liiiite förvånad..

Och IGEN!




Kommentarer
Postat av: Angelica

Mysiga bilder! Han är så söt ^^ snygga snödykningar =P

2009-02-28 @ 21:01:09
URL: http://anjelickan.blogg.se/
Postat av: Nicole

Jag undrade just om ni levde ;) Härligt med uppdateringar! Alfons har oxå blivit en riktig mysgubbe, kan faktiskt sitta och bara vara lugn och go, inte full fart hela tiden :) Dom börjar mogna gubbarna :) Härliga bilder!

2009-02-28 @ 22:33:47
URL: http://convictionsdeamon.se
Postat av: Josefine

ahaah han är för goer grabben:P Kul med några update igen! Har väntat ivrigt på och se vad ni har hittat på för nått:D Ha det BÄST! Många kramar från oss

2009-03-03 @ 22:18:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0