ConvictionsDynamit & Gyllene Mix Fixa Ferrari -

...

Gissar på att en del blev lite "chockade" när de läste nyheten i förra inlägget..? ;) Själv tror jag iallafall att det kommer bli jättebra och jag längtar som en tok tills lilltjejen kommer hem!! Nu är det inte många dagar kvar tills vi får hämta hem henne och jag tror både jag och Dynis är lika förväntansfulla.. Eller ja, Dynis vet ju inte om vad som ska hända men han kommer nog tycka det är nästan som julafton när han får hem sin lillasyster! ;) Hihi, min härliga ScoobyDoo..

De senaste dagarna har vi som vanligt ägnat åt långpromenader och träning av diverse tricks. Det är sååå kul!! Varje kväll kör vi ju lite lydnadsträning men jag får erkänna att jag inte varit speciellt petig med hur momenten blivit genomförda, bara det utförts med glädje och rätt attityd!! Så man kan väl säga att det inte sett speciellt bra ut, positionen har varit vääääldigt långt fram och han har över lag varit lite väl taggad, men oj så roligt det är att träna då!! Hellre att det blir "lite fel" och vi har kul ihop, att vi har skoj är trots allt det viktigaste!! Något jag också tagit tag i är den där jäkla apporten.. Det har verkligen inte varit vårt moment och jag har nog dragit mig för att träna det, har blivit så himla tråkigt eftersom jag inte hittat rätt sätt att träna det med honom och jag tror att jag själv haft fel attityd när vi tränat. Kan väl säga som så att jag blev lite fundersam när jag hittade apportbocken i bilen, den har förmodligen legat där i några månader utan att jag ens märkt det.. I måndags kväll satte jag mig ner och funderade på hur jag skulle kunna lägga om träningen och hur jag skulle kunna få honom att uppskatta just det momentet mer. Kom ganska snabbt på vad jag gjort fel i träningen och i vilka situationer han spontant bär grejer, varför och hur jag kan förstärka det. Igår testade jag min idé och se så bra det blev!! :) Jag slutade när det gick som bäst, och då hade vi på kort stund fått ett helt förhållande till apporten: han ville inte släppa den ifrån sig och var sååå mallig över hans fina nya "pinne"! Testade på lunchen idag och precis samma då: han tog den spontant och var jättestolt. Förut ville han inte ens titta på eländet.. ;) Vi är långt ifrån klara men jag är så stolt över lillkillen!! :)

Tyvärr blev bilderna inte speciellt bra eftersom jag tyckte det var viktigare att få till att bra träningspass, och stackars Dynis blundade hela p.g.a blixten.. Men här är bildbevis på Dynis med apporten iaf! ;)



Hihi, ser ut som om han sover.. ;)


Jag har idag beställt hem mina första visselpipor så de är hemma tills lilla Fixa kommer hem, och så har jag anmält oss till valpkurs. Hennes två första halsband är också inköpta: det ena kommer passa direkt hon kommer hem men det andra kommer hon att få växa lite innan hon kan ha. Har gått och sneglat på det länge nu men inte kunnat köpa det till Dynis eftersom det är lite "tjejigt" så nu slog jag till! ;) Förutom att jag är glad över lilla Fixa's ankomst så känns det lite tungt just nu så jag är så oerhört glad och tacksam att jag har Dynamitusen vid min sida varje dag. Han förgyller verkligen livet!! Tänk om alla fick ha en sån som honom i sitt liv, vilken bra värld det vore då..



Kommentarer
Postat av: Catherine

Du tänker helt rätt! sitt ner och fundera hur något annat i vardagen fungerar och lägg in det så som du har gjort i träningen;) Ska bli så superkul och se vad du hittar på med Fixa sen:D Tror att det blir kanonbra!

Hi hi tror också att jag behöver köpa in en till visselpipa;) har min alltid runt halsen men om den går sönder eller försvinner så är det bra med 2 visselpipor;)Nyfiken på halsbanden hon kommer att bli så fin i dom tror jag. Sköt om dig och ta hand om DIG KRAMAR vi här nere;D

2009-12-10 @ 09:52:56
URL: http://www.gyllenemix.se
Postat av: Weronica

:-) Va kul med en till vän i huset! Man blir lite sugen. Själv så väntar vi på resultat efter en resa till dalarna där Gorm fick träffa en tjej;-) små svarta troll förhoppnignsvis i februari. Hoppas det går bra med dynamit och att ni får en jätte trevlig o skön jul helg!

2009-12-17 @ 07:03:15
URL: http://gormohulle.dinstudio.se
Postat av: Anonym

Hej, hoppas det har gått bra när ni hämta lilla Fixa! Är jättenyfiken=)

Önskar er en riktigt god jul o gott nytt år=)



Kram

2009-12-18 @ 21:55:18
Postat av: Marice

Men va roligt med en vovva till :-)!! Grattis till "kung Sune" som blir storebror :-)

2009-12-19 @ 22:27:57
URL: http://maricedanielsson.blogg.se/
Postat av: Emma

Uppdatera uppdatera uppdatera!! Vill ju se maaaassa bilder jue! :D puss å kram

2009-12-21 @ 22:23:46
URL: http://www.jackams.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0