ConvictionsDynamit & Gyllene Mix Fixa Ferrari -

Äntligen hemma!

Ja, nu har hon äntligen kommit hem lilltjejen! :) Dagarna går i raketfart just nu så det är inte förrän nu jag fått tid till att sitta här. Nu sover bägge hundarna gott efter en busstund! ;)

I fredags åkte jag och Emma den låååånga vägen ner för att hämta henne, och den här gången kändes vägen nästan oändlig. Jag hade ett litet konstigt pirr i magen.. ;) Som tur är var Emma ett perfekt resesällskap som stod ut med mina "härliga" blandningsskivor, tjat om allt möjligt och diverse stopp på vägen. När vi äntligen kom fram till Catherine var det ett kärt återseende, det var så kul att träffa dig igen!! :) Lilla Fixa hade busat lite innan vi kom så hon var lite trött, men inte så trött att hon inte orkade med att välkomna oss och busa lite till.. ;) Men så härligt det var att träffa lilla prinsessan igen!! Hon hade vuxit en hel del sen förra gången jag såg henne men hade samma härliga mentalitet och kändes precis som samma tjej. Catherine hade köpt både filtar, dummys och fåglar till oss valpköpare som vi fick med oss hem, tack än en gång!! Hon hade dessutom tagit sig tid och gjort varsin mapp till varje valp där det var kort på både valpen, resten av valparna i kullen och hundarna i stamtavlan som det finns kort på. Sånt tycker jag är jättekul att ha, så tack än en gång för det också!! :) Ligger i tryggt förvar här hemma nu.. ;) Vi började med att gå igenom alla papper och efter det blev vi bjudna på jättegod fika och pratade på en stund om hundar i allmänhet och avel i synnerhet så helt plötsligt hade flera timmar gått. Då var vi tvungna att packa in alla saker i bilen, fick med mig två PROPPFULLA påsar hem, och började den långa resan hem. Det kändes lite vemodigt att åka därifrån, tycker det är så kul att träffa dig Catherine, men vi ses ju till valpträffen, kennelträffen, funktionsbeskrivningen och MH't, och kanske några gånger däremellan också! ;)
Lilla Fixa pep den första biten, kanske tio minuter-en kvart. Sen verkade det som om hon tyckte att det var helt okej med en ny matte och att det nog skulle vara gott att sova en stund för då slocknade hon och sov som en stock. Jag antar att jag babblade på en hel del med stackars Emma på hemresan, då släppte alla "spänningar", men lilla Fixa sov bara vidare och Emma höll sig ju som tur var vaken, det var hon som körde! ;) Första stoppet blev när vi fyllde på spolarvätska och då tog jag ut lilltjejen ifall hon var kissnödig. Hon bara sprang rakt ut med viftande svans och satte sig och kissade i snön. Sen var hon jättemallig och gick och undersökte bredvid bilen, trots att det var kolsvart, kallt och nya människor. Inga problem, precis som det ska vara! :)
Resten av resan sov hon förutom en gång då vi stannade till ifall hon ville kissa, men inte ett knorr förutom de där första minuterna. Hemma hos Emma och Marcus sprang hon rätt ut och undersökte trädgården innan hon upptäckte att Marcus kommit ut och hon ville hälsa på honom. Vilken härlig tjej!!
Här hemma var hon lika framåt som på de andra ställena: sprang rätt in i lägenheten med viftande svans och undersökte allt hon såg. Inga som helst problem med vare sig att det var ny miljö eller att det fanns en stor superlycklig hund där. Dynis tyckte att hon var en jätterolig liten prick så de turades om att bjuda in till lek, det var lite livat där en stund.. ;) Som tur var lyssnade de bägge jättebra och det tog inte lång stund innan de sov och snarkade gott. Mer hann vi i princip inte göra eftersom vi kom hem så sent, och på nätterna nu en liten tid framöver kommer hon att få sova i sängen vid mig. Redan från första stund kurade hon ihop sig vid mitt huvud och sov sedan hela natten, vilket hon har gjort de andra nätterna också. Antingen gör jag nått "konstigt" eller också har jag haft supersnälla valpar, men fy så gott det är att få sova hela nätterna trots en liten i huset!! På tal om rumsrenhet så är hon lite rolig faktiskt.. La ut tidningar när hon kom hem och direkt hon blev kissnödig sprang hon dit! Catherine har sagt att valparna varit väldigt renliga av sig, och jag får nog hålla med.. ;) Hon har en lite smårolig grej hon gör: på morgonen när vi vaknar så är jag tydligen inte tillräckligt snabb enligt henne, då tar hon fart och springer mot kompostgallret, välter det över sig och springer ut i vardagsrummet och väcker storebrorsan. ;) Haha, de är för roliga ibland!
Resten av helgen ägnade vi åt att lära känna varandra och bara mysa, precis som det ska va!! Vi har ju hittills bara haft tre hela dagar ihop men hon är verkligen en prinsessa.. Både jag och Dynis tycker det här är både jättekul och spännande!! Dynis har blivit lite busigare och ser ut som han tycker det är jättekul med ännu en hund här hemma, precis som jag trodde. Iofs är han lite tröttare för tillfället, men han får ju inte en lugn stund.. ;) Haha, hon härjar igång honom och när hon sen sover så måste han ju hålla kollen på henne: drömmer eller snarkar hon måste han dit och kolla varför hon låter och om nått är fel. Han tar rollen som storebror på största allvar! ;)
Hade kloklippar-dag i söndags och Fixa var hur duktig som helst. Låg snällt och tyst i mitt knä och tyckte bara det var mysigt med en gosstund som vi alltid har efter kloklippning här hemma. Enda "problemet" var herr Dynis som gärna ville vara med på ett hörn och titta vad jag gjorde! ;) Det enda negativa hittills är vädret. Vi har haft runt 10 minus varenda dag och under helgen kom ännu mer snö. Jättekul tycker jag! Om det nu inte vore för stackars Fixa.. Dynis är tokglad men Fixa försvinner ju i den djupa snön och fryser fort pga kylan. Som tur är fick vi låna lite täcken av Emma som hon haft till sina skruttar så det gör ju att vi kan vara ute någon minut extra! :) Pga kylan har jag heller inte tagit några bilder ute, vi har ju knappt kommit ut förrän vi får gå in igen, så det får bli nån dag när det är liiiite mildare ute. Men några inomhus-bilder kan jag bjuda på! :)





Titta vilken söt valp jag fått hem, är hon inte bedårande?! ;)


Fina Fixa


Såhär fina blir en hel del kort..




Checkar av vardagsrummet, första dagen hemma


Trött Dynis kikar på lillsyrran


Mys i fåtöljen (med rumpan mot matte, haha!)


Och mys med matte (som passar på att kolla FB en snabbis) i soffan ♥



Nej, nu orkar jag inte lägga in mer bilder. Blogg är såååå segt idag!! Vi hörs förmodligen snart igen, nu ska vi ta kvällskissen. :) Ha det fint!!
Kommentarer
Postat av: Nicole

Nämen grattis till nyskottet! Vilken söt liten valpis, är det en Golden?



Hur kommer det sig du skaffat en hund av denna ra s:)

2009-12-22 @ 19:07:33
URL: http://convictionsdeamon.wordpress.com
Postat av: Emma

Åååh! Vackra Dynis å fina Fixa :D fan va härligt att det går så bra Linda! Men det kan inte bli på nått annat sätt med två så underbara krabater och dig i spetsen ;) Och du, du tjatade inte hål i huvudet på mig. Jag lever än ;P haha. Hoppas vi ses snart! Jag vill goooosa valp och pussa på Dynis! (du får klara dig med en kram ;) ) Puss å kraaam

2009-12-22 @ 19:09:10
URL: http://www.jackams.se
Postat av: Cissi

nämen ååh, vad söta. :)

2009-12-22 @ 20:50:48
URL: http://ceciliakaye.blogg.se/
Postat av: Heidi

Vad skönt att allt gått bra! Dynamit ser stolt ut=) Men på vissa kort ser det ut sm han lever farligt haha! Ska bli så roligt att träffa henne!



Kram och God Jul på er alla!

2009-12-22 @ 21:27:27
URL: http://convictions.se
Postat av: anje

vilken liten sötnöt! stort grattis till er, ni måste känna er som världens lyckligaste! :)

jag är ju inte alls avis att du kan få sova i lugn o ro med hunden brevid dej i sängen..inte alls! hemi har dock lugnat sej lite men nu ska han ligga på benen kors o tvärs hela tiden..aldrig blir det perfekt..haha.

all lycka till er, hon är underbart söt!

2009-12-23 @ 12:03:50
URL: http://toxico.blogg.se/
Postat av: Catherine

Hej på er

TACK själv! Är så roligt att träffa dig! Känns jätte bra att en liten hamnade hos dig! Kommer att bli så roligt att följa er framöver! Hi hi gissar att det blir något besök upp till Säffle varje år;=) Jätte glad att du valde just rasen golden och att du hittade mig. Sköt om er nu så hörs vi snart igen . Önskar er en god jul och ett gott nytt år! KRAM Catherine+flocken

2009-12-24 @ 11:27:10
URL: http://www.gyllenemix.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0