ConvictionsDynamit & Gyllene Mix Fixa Ferrari -

Långpromenad till gusgropen

I torsdags packade vi in oss i bilen för en Svanskogsdag igen! Jag och Dynamit har blivit brutalt väckta av väckarklockan väldigt tidigt det senaste, så att få gå upp klockan 8.00 var en fröjd kan jag lova.. För mig då, Dynamit fick jag som vanligt släpa upp ur sängen. Bokstavligt talat! Han är en riktig sjusovare och skulle säkerligen sova till lunch om han bara fick..

Nåväl, den här dagen hade faktiskt inte jag och Heidi planerat att träna. Helt otroligt! Istället var det en långpromenad till grusgropen, med fikapaus förstås, som stod på schemat! Förra gången jag var i Svanskog tog vi ju en långpromenad på kvällen och då blev vi väldigt sugna att göra om det, fast en lite längre sträcka. Till grusgropen är det 5km, enkel väg, så det passade perfekt!
Så fort vi packat ihop vårt fika spände vi fast vagnen för Diva och begav oss iväg. För en gångs skull hade vi faktiskt tur med vädret och solen stod högt på himlen. Lite småkallt förstås, men det hör ju hösten till. Både vi och hundarna verkligen njöt av att få sträcka på benen, riktigt härligt!
Dynamit var lite okoncentrerad första biten av sträckan och ville väldigt gärna dra i kopplet för att komma framåt. Förmodligen berodde det på att Skillet dagen till ära fick följa med oss, och naturligtvis var ju de två väldigt nyfikna på varann! Efter en liten stund lugnade han däremot ner sig och förstod att det kvittade hur nyfiken han var, han fick ändå inte hälsa, och gick och njöt och tiggde godis istället.
När vi väl kom fram lät vi Xtra, Tweed och Dynamit springa av sig lite. Jag hade packat ner spårlinan i ryggsäcken och spände fast den i Dynamit för säkerhets skull så han inte skulle springa fram till Skillet som satt uppbunden en bit därifrån. Jag förstod ganska snabbt att det inte hade behövts, men det är alltid skönt med en extra säkerhet!
Efter att de fått härja av sig och blivit av med den värsta överskottsenergin tog vi en liten fikapaus innan vi släppte Skillet och Diva lösa. Även på dom såg man hur de verkligen njöt av att få sträcka ut och de hade riktigt kul!
Därefter var det dags för hemgång och vi packade ihop oss och började gå tillbaka igen. Jag tyckte jag var väldigt smart som använde den gamla ryggsäcken jag fått av pappa, en sådan där med stol på, men då var jag allt annat än nöjd kan jag lova. Jisses så ont jag började få i ryggen! Jag har ju haft problem med ryggen tidigare, och den där ryggsäcken var allt annat än bra för den..
Nåväl, efter en lika härlig promenad kom vi hem till familjen Heoru igen och tog oss ännu en kopp kaffe. Efteråt började jag känna mig lite trött och hade ont i huvudet och funderade därför på hemfärd. När jag blev tillfrågad om jag inte ville stanna kvar och bli bjuden på tacos ändrade jag mig däremot; jag har svårt att tacka nej till god mat i trevligt sällskap! Fyra-fem timmar efter att jag tänkt åka hem startade jag däremot den vita pärlan och begav mig hemåt..

Lite bilder ifrån dagen:



















Min fina kille står och spejar efter Philip och hans kompis:


En bild där han visar sitt rätta jag..



Efter att jag kommit hem var jag riktigt trött och kände mig inte alls i form. Svårt för att somna och ena minuten svettades jag för att i nästa frysa som bara den. Vaknade under natten av att jag trodde jag skulle svettas bort och var tvungen att gå upp och dricka en liter vatten. Morgonen efter, igår, kände jag mig jättefebrig och dåsig men eftersom jag hade en viktig föreläsning var jag tvungen att åka till skolan. Att ta sig upp ur sängen var inte heller någon direkt lek, tog säkert en kvart att försöka komma på benen. Så ont hade jag i ryggen! Resan till Karlstad var minst sagt spännande och redan när jag kom till V-bro funderade jag på om jag skulle vända och åka hem, så dåligt kunde jag fokusera! Jag bet däremot ihop och drog på kylan och stereon i bott för att kunna koncentrera mig.
Dagen förflöt smärtfritt, och utan krockar i trafiken, men nästan direkt jag kom hem kände jag att jag började bli hängig igen. Gårdagens eftermiddag och kväll spenderades därför ömsom i soffan och ömsom i sängen där jag varvade mellan datorn och filmer. Min familj är just nu i Egypten och innan de åkte lånade jag hem en hel hög med filmer. En av dem hade jag inte hört talas om innan, och trodde den var dålig, men eftersom den var enda filmen jag hade kvar, om jag inte ville se en film med Jennifer Lopez, var jag ju tvungen att ge den en chans. Och den var faktiskt bra! Ingen av mina favoritfilmer, men helt klart sevärd!


Felon


Efter att ha sett den tog jag fram en av filmerna jag har liggandes här hemma, och även den är helt klart sevärd och kan rekommenderas! Trots att jag sett den flera gånger kan jag nog se den lika många gånger till..



The Condemned

Idag när jag vaknade mådde jag mycket bättre, men ju längre dagen gick desto mer ont i ryggen fick jag och huvudvärken kom tillbaka. Nu har febern också kommit tillbaka.. Stackars Dynamit tycker att jag är jättetråkig som inte orkar hitta på något, men både idag och igår har jag åkt iväg och släppt honom lös så han har fått springa av sig, och det är ju uppskattat iaf! I förmiddags gömde jag hans boll två gånger ute på ett gärde också, så lite har han fått använda sin hjärna och nos. Annars är det inte mycket som hänt för stackaren, mer än att snarka bredvid mig i soffan och sängen.
Nu när jag fått beklaga mig lite och tyckt synd om mig själv ska jag faktiskt krypa ner med Dynamit i sängen igen. Dricka dricka och käka alvedon är vad som väntar mig ikväll, kul sätt att spendera sin lördagskväll på! Jag som var bjuden på fest och köpt nya kläder och allt, men vad är väl en bal på slottet..
Kommentarer
Postat av: Nicole & Alfons

Åhhh Dynis med väskan, va fin han är i den :D Äntligen fick jag se en bild ;0) Härliga bilder i grusgropen, önskar vi hade något liknande här i närheten!

2008-10-26 @ 12:12:05
URL: http://convictionsdeamon.se
Postat av: Wictoria

Hej!



det vore bra om det gick så fort som möjligt :) Skulle bli super tacksam.

2008-10-26 @ 18:10:48
URL: http://wictoriia.blogg.se/
Postat av: Frida

Hej.

Jag ser att du tränar lydnad och älskar hundar.

Det är såhär att jag äger en Golden Retriever på 18 månader snart 19 mån. Och jag har ett problem som är då vi är ute på promenader, då vi möter andra hundar så vill han mer än gärna bara dra och rusa fram till dom, och jag är en liten svag tjej som knappt orkar. men försöker! Det är såhär att jag tänkte om du kanske vet eller kan något tips om hur man ska göra för att få honom att kunna gå och möta hundar och knappt bry sig om dom? Om du kan svara blir jag väldigt glad. Fin blogg föresten! Vänliga hälsningar Frida & min hund Catch

2008-10-27 @ 10:53:17
URL: http://gelepuss.blogg.se/
Postat av: Jossan

Hej... din stackare inte är det kul att vara sjuk. Får hoppas att du är snart frisk igen.. Har också sett dom 2 filmerna och jag tycker dom är helt kanon. Finns ju inte så mycket att göra när man är sjuk och då är det bästa att glo på film:) Krya på dig.. kramar Jossan

2008-10-28 @ 13:47:19
URL: http://www.123minsida.se/eros

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0