ConvictionsDynamit & Gyllene Mix Fixa Ferrari -

Länge sen..

Ja, nu var det länge sen jag uppdaterade. Igen! Skyller på att blogg.se ALDRIG vill fungera när jag vill att det ska göra det. Alla ursäkter är bra utom de dåliga.. Har suttit en stund nu och försökt välja ut vilka bilder jag ska visa från kennelträffen, inte det lättaste.. De är så många och helst av allt vill man ju visa alla! Däremot tror jag inte jag har tid att vänta på att de ska laddas upp, det tar hundra år, så jag ska försöka bestämma mig snart.

Senaste tiden har varit lite dålig på träningsfronten. Har i princip inte kört några riktiga lydnadspass, har blivit lite uppletande och spår istället. Vi har däremot tränat lite strö-moment ur ettan under våra långpromenader och Dynamit har känts riktigt taggad, kul!
Förra veckan beställde jag en klövjeväska från Arrak som kom i fredags. Under helgen som gick har vi gått några promenader med den och han tycker den är riktigt rolig faktiskt! Första gången han fick den på sig funderade han nog en del på varför han skulle ha något sånt där på ryggen, men andra promenaden var det en väldigt stolt plump jag hade i andra änden av kopplet. Kul att testa något nytt, speciellt när Dynis också uppskattar det! Den kommer bli väl använd i framtiden har jag en känsla av. Min syster tog bilder på Dynis med hans väska både i fredags och lördags, och skulle skicka dom till mig när hon kommit hem och hittat kamerasladden. Inga bilder kom, och inatt åkte hon till Egypten i två veckor.. Bilder på väskan och stolte Dynamiten kommer så småningom!

Trots att vi varit så lata åkte vi förra veckan till Svanskog för ett pass ihop med Heidi och Angelica med Dante. Dynamit gick riktigt bra den gången, kändes kanon! Han var taggad som bara den och gjorde några av momenten perfekt! Höjdpunkten var när Andreas skulle "retas" lite och ropade och visslade på Dynamit när jag satt honom för att göra en inkallning. Jag var nog 20 meter därifrån och trodde absolut inte Dynis skulle sitta kvar när en av hans favoriter stod en bit därifrån och ropade med glad röst. Döm om min förvåning när plumpen stannar kvar!! Han skakade och viftade på svansen, heltaggad på att få springa och hälsa, men stannade kvar det gjorde han! Jag kallade in honom och gav honom sedan ett "varsågod" så han fick springa och säga hej. Jisses så lycklig han blev!
När han hälsat färdigt ropade jag på honom igen och vi fortsatte med lydnadspasset.
Efter att vi tränat lydnad blev jag sugen på att lägga ett spår, men eftersom det i så fall blivit så kort liggtid frågade jag Heidi om hon inte kunde hjälpa mig med ett uppletande istället. Hon blev så sugen själv på att köra så vi tog allihop! Dynamit var inte riktigt i sitt esse, han sprang mest runt och velade. Dante hade precis kissat och bajsat inne i rutan så förmodligen var han tvungen att kolla av vad det var för prick som sprungit där innan honom. Leksaken hittade han inte heller, så jag och Heidi fick bege oss ut i det höga gräset för att leta upp den. Efter att ha gått runt och letat i säkert 10 minuter fick vi till slut släppa ut Xtra och Tweed som hjälp, och Xtra hittade till slut leksaken. Duktig tjej! Inte konstigt dock att vi inte hittade den, vi trodde den låg djupare än vad den gjorde. Efter det gömde vi Dynis kamptrasa så han fick lyckas en gång innan vi gav oss för dagen. Därefter blev det, som vanligt, en kopp kaffe och lite skvaller innan vi bröt upp för dagen. Tack för ett härligt pass!

Alla bilder är tagna av Heidi Herou och får inte användas utan hennes tillåtelse!











Försök till gruppbild (Dynamit har sååå snygg stil..):



Min fina kille!









Oavsett mycket träning den sista tiden eller inte känns allt just nu så himla bra med min plump. Det känns som vi verkligen förstår varandra och har "klickat" ordentligt. Det har varit ett år fullt av arbete och träning, men nu känns det som den där spärren verkligen släppt för oss. Att leva ihop med honom är inte något "jobbigt" som man förstår att vissa tycker om sitt hundägande, utan allt är bara kul! Vi har flera bitar vi måste jobba vidare med, men just nu känns det som att det bara är en rolig utmaning. Min Dynis är verkligen BÄST!

Kommentarer
Postat av: angelica

haha, ja jo! om han ändå ens vaknade av att hon låg i sängen så.. han är ju den som sover som en stock, vaknar knappt av att hon piper om nätterna ibland - de nätter vi försökt att hålla henne utanför rummet.. ;)

jag kan inte påstå att jag är direkt konsekvent, men bara hon lär sej att gå ner när man säger till så är jag nöjd!



det verkar gå kanon me dej o dynan! så kul att läsa o så inspirerande! hur hinner du med allt, hund o plugg? jag känner mej som en stressad snigel, får inget gjort o bara rör omkring me alla dessa djur..! :/

2008-10-15 @ 09:58:04
URL: http://toxico.blogg.se/
Postat av: Emma

Trogen läsare som jag är, är jag inne varje dag och hoppas på nytt att läsa. Äntligen fick jag en update! ;) hihi. Ska vi testa sök nån dag? Tror min prinsessa skulle gilla det. Kramar

2008-10-15 @ 17:39:51
URL: http://www.jackams.se
Postat av: Jossan

Hej! Ja äntligen har det kommit en update;)Har också varit inne titt som tätt och kollat läget! Såå kul att det känns och går så riktigt bra för er.. Lite avis:S Här hemma är det fullt upp och det blir inte många uppdateringar tyvärr. Har funderat på att ta mig upp snart igen och få lite hjälp med rackaren. Jag hoppas att vi se då. Många kramar Jossan

2008-10-19 @ 16:31:58
URL: http://www.123minsida.se/eros
Postat av: Wictoria

Hej!



Har du kvar min blogg grej som du sparade om du inte skulle klara det? Kram.

2008-10-26 @ 23:32:24
URL: http://wictoriia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0