ConvictionsDynamit & Gyllene Mix Fixa Ferrari -

Liten update

Då var det dags för en update igen! I lördags var jag som sagt ganska säker på att det skulle bli ett rejält träningspass på söndagen, men så blev det tyvärr inte.. Vi sov väldigt länge och träningslusten fanns tyvärr ej kvar när jag vaknade så vi tog en härlig långpromenad med klövjeväskan istället. När vi kom hem igen drog jag igång en storstädning av lägenheten. Välbehövligt! Dynamit hjälpte naturligtvis till, på sitt eget lilla sätt.. Vilket innebär "smyga på dammvippan för att helt plötsligt hoppa på den och bita och sedan springa därifrån när man är rädd för en motattack", och sedan samma sak med dammsugaren.. Som tur är så är han väldigt söt när han gör det, så han får hållas! Efter att lägenheten var skinande blank bestämde jag mig för att jag nog var lite träningssugen ändå! Vi gick ut en liten stund på fotbollsplanen och körde några inkallningar och busade en stund med apporten, men det var så kallt att vi gick in ganska snabbt igen. Därefter var det dags för ytterliggare en välbehövlig "städning", men den här gången var det Dynamit som skulle rengöras.. Han var lika "glad" som vanligt och resten av kvällen var han riktigt sur på mig. När kvällsmaten kom fram blev det däremot andra bullar och helt plötsligt var allt bortglömt! Nu luktar han lite bättre iaf, och nu ska jag inte låta det gå lika lång tid mellan duscharna..
Veckan har gått i ett rasande tempo eftersom jag hade introduktion på två nya kurser, så veckan har varit ganska tråkig träningsmässigt. Ett lydnadspass hann vi däremot med, i tisdags. Då träffade vi härliga Emma och hennes charmtroll ute på ÅBK. Äntligen måste jag säga! Det var så länge sedan vi sågs och det var superkul att hitta en tid då båda var träningssugna och lediga samtidigt!
Jag kände att jag och Dynamit var lite ringrostiga men vi körde de gamla vanliga momenten, dvs tävlingsmomenten ur ettan.. Fick köra en hel del sitt-stanna-kvar eftersom han "tjuvar" nu igen då vi har hundar som störning. Tråkigt att behöva traggla, men det är ju vad som behövs! Något som är positivt är ju åtminstone att han kommer till mig när han känner att han har svårt att stå emot frestelsen, dvs springa till den andra hunden, isätllet för att göra det som han så gärna vill! Vi ska som sagt fortsätta traggla och förhoppningsvis släpper det snart igen. Det är däremot lite svårt eftersom vi för det mesta varit ensamma på klubben de gånger vi åkt dit utan att ha stämt träff med någon, och jag skulle gärna vilja träna ihop med några "nya" hundar som jag vet att jag kan lita på. Det löser sig nog till slut!
På det stora hela var det ett bra pass eftersom han efter bara en liten stund kunde fokusera på mig och släppte Emmas hundar. Vi var som sagt ringrostiga, men nu får vi köra igång igen! Jag kommer ha väldigt mycket att göra i de här två kurserna, fyra case och tre tentor som jag vet om hittills, men om en månad är det jullov i ett par veckor! Sedan är det januari och de här "jobbiga kurserna" är färdiga. Därefter väntar en riktigt härlig vår sett ur skolperspektiv, och då blir det desto mer träning. Jisses vad jag längtar till slutet av januari! Dessutom har jag bestämt mig för att börja lägga upp min träning och planera bättre, så förhoppningsvis får vi en riktig struktur på den snart. Ska börja kika på momenten i tvåan också, för att se om det är några vi kan börja med. Tycker vi står väldigt still nu, förmodligen för att det blir så mycket samma hela tiden, att det vore roligt att kunna bryta av ibland med att träna in något nytt moment istället för allt finslip som det blir! Även om man aldrig kommer ut på tävlingsplan är det himla kul att TRÄNA iaf!

Resten av veckan har bestått av mini-lydnadspass på fotbollsplanen och härliga långpromenader. En av dagarna räknade jag ut att vi samma dag gått 1,5 mil - och det utan att räkna med "de vanliga kiss-rundorna"! Jag börjar märka av att min kondis blivit bättre, nu går vi för det mesta i ett bra tempo, och det märks att man orkar med mer än förut. Riktigt härligt! Många av våra långpromenader har inneburit stopp hemma hos min pappa där Dynamit som vanligt blivit bortskämd med både kyckling, bullar, kakor och annat gott. Det är tur att han har en så snäll "morfar" som ger honom en godbit då och då!

Blev ett ganska meningslöst inlägg men var tvungen att skriva ett så jag inte hamnar i samma "blogg-svacka" som jag gjorde i somras.. Hade så många roliga saker jag ville berätta om som Dynamit gjort under veckan, men nu är de som bortblåsta! Förhoppningsvis kommer jag på dem så jag kan berätta om dem nästa gång.

Ha en trevlig helg!

Förresten, tack återigen Marice för att du fixade så vi kunde köpa Fodax mycket billigare än annars. Guld värt!
Kommentarer
Postat av: Ilona

skitsnygg ny design ju :D

alla andra kommenterar nog bara inte för att de är avundsjuka på min duktiga syster!

2008-11-10 @ 12:51:53
URL: http://ilonasvardagsliv.blogg.se/
Postat av: Heidi

Vad fint du gjort här! Ta och vila upp dig nu LInda så du orkar med allt, så hoppas jag vi ses snart ingen!



Kram

2008-11-12 @ 16:42:50
URL: http://convictions.se
Postat av: Jossan

Men vad snyggt det har blivit här! Skit bra gjort ju. Jätte synd att vi inte syndes, men jag förstår att du har fullt upp! Men det finns fler tillfällen och jag har redan planerat att komma upp till er vid januari, februari igen. Och då får vi hoppas att vi syns då istället;) Ha det bra! kramar jossan

2008-11-13 @ 16:18:37
URL: http://www.123minsida.se/eros
Postat av: Emma

Skiiiitsnygg design bruden! ;) Men du, det är nog dags för en update snart väl? :P hihi Sen tycker jag även att det är dags för julmust & skvaller snart (okejdå, ev. liiiite träning oxå!) Ha de gött! kramar

2008-11-13 @ 20:22:34
URL: http://www.jackams.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0