ConvictionsDynamit & Gyllene Mix Fixa Ferrari -

Lydnad på klubben

Äntligen en dag utan måsten! Veckan som gått har inte varit särskilt kul för varken mig eller Dynamit eftersom jag suttit med näsan i skolböckerna i princip dygnet runt.. Förra helgen var jag som sagt sjuk och då blev det inte många knop, så det fick vi ta igen under veckan istället! På söndagen började jag känna mig mycket bättre så då packade jag in mig och Dynamit i bilen och åkte till grusgropen. Jisses så han sprang! Det syntes på honom att han tyckte det var skönt att matte mådde bättre igen så vi kunde hitta på lite roligare saker än att ligga på soffan.. Efter att han undersökt ett litet vattenfall lyste det till i ögonen på honom och sedan var det kört, då började han fnatta.. Upp och ner för två grushögar, han sprang säkert tio gånger fram och tillbaka mellan dem innan han lugnade ner sig igen. Naturligtvis hade jag inte kameran med mig (har man nånsin det vid sådana tillfällen?) men jag kan lova att jag skrattade så jag kiknade, det såg så roligt ut! Efter det sprang han i normal takt ett tag istället innan det började skymma och vi åkte hemåt igen. Det var en nöjd plump som intog ryggläge den kvällen, en timme i grusgropen var skönt för honom och all hans energi!
Resten av veckan var det som sagt plugg och ska jag vara ärlig har vi inte haft något riktigt träningspass. Vi har tagit långpromenader i skogen med väskan, och har då tränat lite kontakt, några lägganden och ställanden under gång, men inte mer. Förutom uppletande av strumpor i lägenheten då förstås! Tyvärr börjar min fantasi ta slut nu och det vete tusan var jag ska gömma dom snart, han vet ju exakt var jag brukar gömma dom..

I torsdags och igår skrev jag tentorna jag pluggade till, produktionsekonomi och externredovisning (spännande va?), och efter att jag var färdig igår tog vi en lugn hemmakväll med chips och "några kalla". En riktigt härlig avslutning på en mardrömsvecka!

Idag var det så härligt väder så på morgonen tog vi en långpromenad i kylan och en timme nu på eftermiddagen spenderade vi på ÅBK. Vi har inte varit där på väldigt länge så jag var riktigt sugen på ett ordentligt lydnadspass! När vi kom dit var ett par där med sin son och gungade gungbräda så vi hade väldigt bra störning för Dynisen som älskar barn.. Det var också den enda störningen vi fick, det var förmodligen ingen annan som var träningssugen idag! 
Redan när vi kom dit märkte jag att det var något som inte var bra enligt Dynamit och snart upptäckte jag vad: det var för blött och kallt för hans rumpa.. Sitta ner ordentligt gick sisådär men att få honom att lägga sig gick då rakt inte! Rumpan rakt upp i vädret medan han låg ner med frambenen och sedan tyckte han att han gjort det han skulle. I och för sig så var det väldigt blött och kallt så jag förstår honom. Testade på grusparkeringen istället och då kunde han utan problem sätta ner rumpan i backen, så det var endast fusk för att det var så kallt och blött i gräset! Tränade lite ingångar som han fuskat lite med, men idag gjorde han dem perfekt! Lägganden under gång var naturligtvis inte särskilt bra på gräset, då gick det inte alls att få ner honom ordentligt trots att jag busade upp honom med nya trasan, men på gruset funkade det kanon! Körde även en inkallning med ställande, ett moment vi inte tränat en enda gång på sen i våras, men det gjorde han klockrent! 
Jag har ju haft lite problem med att han börjat resa sig och ibland smyga iväg vid inkallningarna så idag tragglade vi mycket med det. Satte honom och gick iväg flera gånger men gav honom inte kommandot varje gång för att han skulle vara ordentligt uppmärksam och inte ha förväntningar på det som skulle hända härnäst. Har jag sagt att han ska stanna kvar så ska han banne mig göra det också tills nästa kommando kommer! :) Därför blev det kanske en inkallning av tjugo gånger jag satt honom, och det gav verkligen resultat också! Gjorde därefter två inkallningar på raken och de var perfekta! Han stannade kvar utan minsta ansats att lyfta rumpan tills mitt kommando kom, och gjorde perfekta ingångar. Min plump!!
Därefter tränade vi hopp över hinder två gånger, även dem riktigt bra, innan det blev dags att tänka på refrängen.
Innan vi åkte hem busade vi lite med apporten. Han har hittills tyckt att den varit supertråkig så nu ska jag försöka få honom lite mer motiverad till den! Retade honom med den och lät honom ibland ta den, men så fort han släppte det minsta ryckte jag snabbt ut den ur munnen på honom. Kastade även iväg den några gånger och lät sedan honom komma och "reta" mig med den. Då syntes det att han var nöjd över att ha fått den, "Haha, du kan inte ta mig!" Lite skillnad mot tidigare då han från första början inte ens ville titta på den, så nu ska jag fortsätta med lite sådana här lekar så han ska få upp intresset ännu mer för den. Jag får väl erkänna att jag tyckt att just apporten är tråkig och därför knappt lagt ner tid på den, men nu när det börjat släppa för oss känns det genast mycket roligare! Två gånger idag satt han t.o.m vid min sida, väntade på mitt kommando innan han tog den och höll den fint i munnen tills jag sa loss, duktiga plumpen! Nu ska vi som sagt fortsätta "ha kul" med apportbocken så kanske det sitter perfekt till slut!

Ursäkta kvalitén på bilderna men jag dammade av min stackars kamera idag och försökte förstå mig på den, vilket inte var särskilt lätt.. Jag har alltså tagit korten HELT SJÄLV för en gångs skull! Att inte få lera på den var ännu svårare, så den åkte ner i ryggsäcken ganska snabbt! Det här var de enda som blev någorlunda bra..






Nu ska jag kasta mig in i duschen och sedan får vi besök här hemma. Några av Dynamits favoriter kommer på besök! :) Imorgon blir det träning igen, funderar just nu på om jag ska köra lydnad, spår eller uppletande.. I och för sig kan man ju alltid köra lydnad under tiden som några spår ligger till sig! :)
Hoppas ni har en trevlig All Helgona-helg!
Kommentarer
Postat av: Jossan

Hej, Ja det är inte lätt att ta bilder själv. Fattar inte hur Heidi gör.Hihi. Så kul att det går så bra med träningen.. Här har vi verkligen lagt den på sidan och det känns inte så kul ibland:( Men vi kommer snart tillbaka;)Och då är det ingen som slår oss.hahaha:D Här nere har det kommit lite snö och sen försvinner den lika snabbt igen, så det där med att sitta i gräset känner jag igen, kallt och blött. burr på med mössor och vantar för nu börjar det bli vinter:P Ha det toppen i det kalla vädret. Kramar

2008-11-02 @ 12:00:28
URL: http://www.123minsida.se/eros
Postat av: Emma

Kul att läsa vad ni gjort de senaste dagarna! Själv har jag ju jobbat maaaaassor på sistone. Men denna vecka är jag lite ledig, kanske vi kan ses å tjöta å träna lite? Kramar

2008-11-03 @ 17:12:54
URL: http://www.jackams.se
Postat av: Nicole

WOW LINDA! Fan va snyggt du har gjort här! Och va Dynamit är snygg, är grymt impad av vad du har gjort, läckert!

2008-11-11 @ 21:51:02
URL: http://convictionsdeamon.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0