ConvictionsDynamit & Gyllene Mix Fixa Ferrari -

Agility-träning

Igår var det dags för lite träning! Jag och Emma hade bestämt oss för att testa lite agility igen, trots att Dynis var en riktig fjant förra gången. Vi har tränat så mycket lydnad tidigare, så ett agility-avbrott var helt på sin plats!

Vid halv tolv lastade jag in mig och Dynamit i bilen och for iväg. För ja, nu har jag äntligen fått körkort!! Så skönt att slippa tänka på busstider fram och tillbaka och allt man absolut inte får glömma när man åker iväg. En sådan frihet!
Vid tolv kom vi fram efter ett stopp på Maxi Mat, var tvungen att handla lite korv så Dynamit fick lite belönings-gotta.
Dynamit fick vara första hunden inne på planen och Emma visade hur jag skulle träna vidare om jag var där själv utan henne. Vi började med några små hinder för att han skulle lära sig hoppkommandot ordentligt, och att han inte skulle tjuvstarta som han gärna gjorde. Hans hoppteknik är riktigt rolig, ibland ser han ut som en groda som flyger över hindren..Tunneln hade vi ju "lite" problem med förra gången, men igår sprang han igenom den som om han inte gjort annat i sitt liv! Även säcken gick bra, efter lite lockande insåg han att det fanns minsann korv på andra sidan.
Vi tränade en liten stund innan vi tyckte det fick räcka. Det var otroligt varmt, kändes som åska i luften, och det märktes på hundarna. De var trötta och orkade inte med så mycket som de vanligtvis gör, så vi tog det lugnt.
Efter Dynamit var det dags för Emma's hundar att entra planen, och jag fick hjälpa till så gott jag kunde. Jäklar vilken fart de har! Det var riktigt roligt att se så duktiga de var, och jag blev taggad på att träna vidare när Dynamit blivit lite större. Just nu måste man ju ta det lugnt, men så fort han är röntgad och har rätta åldern inne ska vi träna desto mer!
Efter att Emma tränat en stund med sina hundar tog vi in Dynis igen. Det märktes att han började bli trött, tungan hängde som en slips på honom, så vi bestämde oss ganska snart för att ge oss för dagen. Inte nog med att det var varmt, en jä*la fågel käkade upp mina belöningskorvar så det fanns inte ens belöningsgotta kvar..
Istället åkte vi in till stan och tog en varsin glass på marinan i Åmål. Dundra och Dynamit fick äran att följa med och de satt faktiskt snällt och tog det lugnt, trots att de aldrig varit med på liknande förut. Dynamit tyckte det var lite tråkigt efter en stund och försökte få igång Dundra, men så fort vi särade på dem skötte han sig mycket bättre.
Efter en stund var det dags för mig och Dynamit att åka hemåt igen, och han somnade innan vi ens lämnat Åmål.
Idag ska vi ta det lugnt i värmen och vila upp oss så vi har krafter imorgon. Då är det äntligen dags för valpträffen, som vi har längtat! Däremot verkar det inte som det kommer så många, men vi får göra det bästa av situationen och träna och ha kul vi som kommer. Det tror jag inte ska bli några stora problem direkt!

Bilderna är tagna av Emma:





Och en liten bild som visar att Dynamit lagt på sig åtminstone nått kilo sen sist, även om jag inte är riktigt nöjd med proportionerna.. Men det kommer!

Kommentarer
Postat av: Jessie

Grattis till körkortet! Visst är det skönt. Jag har nyss fixat mitt oxå.



Ville bara säga att Dynamit börjar bli en stor och ståtlig kille!

2008-05-30 @ 22:15:49
URL: http://www.diesel-borje.webb.se
Postat av: anje

han är bedårande verkligen! så söt!



haha, ja vi har oxå kommit på de där me tio månader - "nästan ett ååår ju!" menmen, det kommer (förhoppningsvis) bli fina valpar från fina linjer, de lilla jag vet om deras linjer förstås. o uppfödaren verkar vara en kanon bra förebild, så jag är jättenöjd! osså känns de som att vi hinner få klart allt innan valpen kommer. t ex, inte så bra me heltäckningsmatta i "hundrummet", spec inte me valp, haha!

jag blir så sugen att träna när jag läser om era äventyr, jag kommer va så taggad när hunden kommer, så den blir väl överstimulerad.. :P



javisst är det så, jag skrattar mest jag oxå! är lite kul hur folk får för sej saker o ting, spec folk man inte känner ens!

ikväll blire intressant, inlägget jag skrev va menat till en speciell, o vi ska väl antagligen på samma grillfest, wohoo! fast faktiskt är det hon som har svårt att hålla igen, så jag kommer väl som sagt få en rolig kväll me massa skratt! :D

2008-05-31 @ 11:08:30
URL: http://toxico.blogg.se/
Postat av: anje

haha, ja grillfesten ja. vi hade skittråkigt jag o min gubbe så vi knalla bort te brorsan där de va mer än röj! så de hann inte bli några intriger, hehe.



ja valpar e farliga, waicas kennel får väl ett par kullar om nån månad tror jag, såklart måste man ju dit o kika! men jag väntar troget på min bulle jag! ;)

2008-06-03 @ 17:02:20
URL: http://toxico.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0