ConvictionsDynamit & Gyllene Mix Fixa Ferrari -

Snöig skogstur

Veckan som varit har enbart inneburit plugg för mig. Dynamit har haft otroligt tråkigt och fått nöja sig med promenader och lite övningar inomhus, så när jag tog fram ryggsäcken idag gick han nästan upp i atomer av lycka! Under veckan har han ibland drömskt stått och kikat ut genom fönstren, han fantiserade nog om hur han busade i snön utanför..
I förmiddags kom en gammal kompis till mig på (oväntat) besök så idag fick vi sällskap på vår skogstur, jättekul! Vi packade ner smörgåsar och kaffe och tog på oss ordentligt med kläder innan vi gick ut i snöyran utanför. Dynamit hoppade och busade som aldrig förr, nöjd över att både få gå favoritrundan i skogen men också över att få dubbel uppmärksamhet så fort han fick nått fnattryck.
Jag hade tänkt lägga spår till honom men kom ganska snabbt fram till att det fick vänta. Det började snöa mer och mer när vi var ute, och förmodligen hade korvbitarna försvunnit i snön. Vi får ta det en annan dag, och ägnade oss åt bus idag istället!
Ungefär halvvägs på vår promenad stannade vi och tog fikapaus. Vi lyckades klämma in oss under en gran så vi fick något så när skydd mot snön, och där satt vi en stund och myste. Som kompensation för att vi inte spårade fick Dynis också en macka, och jag tror inte han blev så värst ledsen för det..
Efter att vi fikat började det snöa och blåsa mer och mer så vi skyndade oss hem. Jag gillar skogen men inte när det blåser så det knakar i träden.. Dynamit däremot hoppade och for som en raket fram och tillbaka, dragandes på sina "små" pinnar. Ibland stack han ner sin lilla nos i någon snödriva och frustade ett par gånger innan han dök ner i den helt. Nu ligger han i soffan och myser, vilar antagligen upp sig till nästa runda. Han är så glad i snö! Snart kommer han antagligen bli ännu mer nöjd, ikväll kommer nämligen ett gäng från min klass hit på besök. Tänk, ännu fler människor att charma in sig hos!


image32
Kommentarer
Postat av: Nicole

haha härfig bild på dynamit! V isst är det härligt med snö?? Vi ska med ut och busa i det snart, tänkte försöka fota lite oxå :D

2008-03-22 @ 09:58:45
URL: http://convictionsdeamon.se
Postat av: Nicole

Ibland behöver man en break för att få intresset igen. Alfons och jag har haft paus från lydnaden i ca 2 veckor... Han och jag var båda lite trötta på det. Jag ser verkligen fram emot valpträffen, inte långt kvar!

2008-04-07 @ 22:50:11
URL: http://convictionsdeamon.se
Postat av: marice

Hej! Vi har amstaffträff på säffle brukshundsklubb den 20 april om du inte såg det på forumet :-) kram

2008-04-08 @ 08:08:07
URL: http://www.maricedanielsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0