ConvictionsDynamit & Gyllene Mix Fixa Ferrari -

Ringträning

I torsdags var det dags för träning igen! Den här gången var det ringträning vi skulle ägna oss åt; jag, Emma och hundarna.
Vid lunchtid kom Emma hit och hämtade mig och Dynamit för att bege oss till Säffles Brukshundsklubb. Vädret var kanon, solen sken och fåglarna kvittrade: toppenväder för lite hundträning!
Vi började med kontaktövningar för att få hundarna att slappna av lite. Dynamit var som vanligt jätteintresserad av de andra hundarna, och ville mer än gärna busa med dem. Jag stod på mig och efter att jag varit riktigt envis en stund förstod han att det var träna vi var där för, inte busa!
Efter att ha fått honom någorlunda balanserad tog jag fram utställningskopplet och Emma fick agera "domare" och fotograf. Det märktes att det var ett tag sedan vi tränat på detta, men han var riktigt duktig och skötte sig exemplariskt! Så härligt att ha Emma med sig som är både duktig och kunnig inom det här med utställning. Fick många bra tips av henne!
Efter det var det dags för Emma att träna lite med underbara Dundra en stund, innan vi packade ihop sakerna och for hem till mig igen. Där rundade vi av dagen tillsammans med lite skvaller innan hon åkte hem till sig. Tack för en rolig och givande träning, det här får vi göra om snart igen!

image10


  
Kommentarer
Postat av: Heidi

Hej!!
Gillar era bilder på syskonen!
Idag kör vi stenhårt *haha*!
kram

2008-03-02 @ 09:40:41
URL: http://convictions.se
Postat av: Jessie

Han är så fin Dynamit!! Hoppas jag får se honom IRL någon gång =)
Lycka till på kommande utställningar

2008-03-08 @ 16:26:32
URL: http://www.diesel-borje.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0