ConvictionsDynamit & Gyllene Mix Fixa Ferrari -

Äntligen spår!

Jisses vilket väder vi haft senaste tiden! Det har varit olidligt varmt, både jag och Dynamit har legat helt utslagna under våra fläktar hela tiden. På kvällarna har vi tagit några långpromenader och kämpat med alla mygg och knott, det är ungefär så mycket som vi har orkat aktiverat oss. De senaste dagarna har däremot graderna sjunkit lite så idag åkte vi ut och spårade, det var verkligen på tiden!
Vid tvåtiden åkte jag iväg och la tre spår till klumpen. Ett ganska kort med mycket korv. Inga vinklar eller liknande, bara rakt fram så han skulle förstå "vad vi sysslade med ute i skogen".
Det andra la jag också ganska mycket korv i, men det var längre och med en vinkel. Lite krångligare terräng.
Det tredje var det svåraste för dagen; mycket glesare mellan korvbitarna, en vinkel och betydligt svårare terräng. Jag har svårt att uppskatta hur långt det blev, men det kändes åtminstone som jag gick i en evighet..
Efter det åkte jag tillbaka till stan och pysslade lite innan vi åkte ut och tog spåren. Jag hade inga som helst förväntningar för hur det skulle gå, det var trots allt jättelänge sen vi spårade sist. Det får gå som det går var min inställning, men ack vad jag bedrog mig! Direkt jag kopplade fast linan och gick mot första spåret blev han heltänd, det märktes att han mindes vad som förväntades av honom! Han aktiverade "dammsugarnosen" direkt och spårade på i bra tempo. Slarvade lite i början, men saktade ner tempot ganska snabbt och blev då mer noggrann.
Andra gick lika bra det. Han tappade bort spåret en gång, men hittade det nästan direkt. Vinkeln tog han klockrent och när vi kom till slutet var det gamla hederliga Dynis som kom fram: den Dynis som inte vill sluta spåra över huvud taget..
Tredje spåret flöt på lika bra, inga konstigheter alls med vinkeln. Nu märktes det att han verkligen arbetade ordentligt och han spårade på i ett perfekt tempo. Han kämpade lite vid ett ställe, men det tror jag berodde på en hög färsk rådjursspillning som låg nästan mitt i spåret. Men korv och lukten av matte är betydligt bättre tyckte han tydligen, för han struntade i högen och fortsatte istället spåra. Min lilla klump!
Efter att vi var färdiga var det en överlycklig matte som lastade in allt i bilen igen, och sedan åkte vi och tog ett välbehövligt dopp lite längre bort. Jag avstod dock idag, det kändes inte så frestande att hoppa i det kalla vattnet.. Dynis däremot plaskade som en galning och simmade runt. Han har minsann blivit en riktig badtok!

Imorgon är det skolavslutning och jag är bjuden på studentmottagning. Jag får se om jag hinner åka iväg tidigt imorgon och lägga några spår, förhoppningsvis hinner vi med att spåra imorgon också innan jag måste iväg. Nu är jag heltaggad på att börja träna ordentligt igen!
Kommentarer
Postat av: Heidi & Andreas

Åh vad skoj det lät med spår! Nu var det länge sen vi träande i skogen, det måste vi ändra på=)



Kram på er

2008-06-13 @ 07:06:46
URL: http://convictions.se
Postat av: anje

ni håller igång som bara den ni! :) så roligt att läsa!

grymma bilder iaf, o jag blev nog lite kär i diva! jag har nog en tendens att falla för kuppat..hehe. :D

de går bra för dej o dynis, kul att få följa er historia - jag tror ni kommer långt!

2008-06-14 @ 14:22:15
URL: http://toxico.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0