ConvictionsDynamit & Gyllene Mix Fixa Ferrari -

Gårdagens träning

Jag hann aldrig med att spåra i fredags, så igår var jag jättesugen på att träna lite! Efter regnet som kom packade jag träningsväskan och åkte till klubben för ett lydnadspass.
Dynamit var lite överallt i sina tankar, förutom på just klubben då förstås. Det skulle luktas och tittas överallt och jag blev riktigt irriterad till slut. Tog tag i honom ordentligt och visade att jag inte tolererade sånt, och då gick det genast mycket bättre! Körde lite fritt följ, ställande under gång och läggande under gång, inkallning och inkallning med ställande. Vi var ensamma på klubben så det var perfekt att träna på detta då när vi inte tränat så mycket på det än, absolut inte med störningar, så det räckte med alla nya dofter på klubben.
När vi håller på och tränar som bäst kommer det en gubbe med en lös hund som naturligtvis springer rätt ut på planen och mot mig och Dynamit. Hunden, en tik, sätter sig och kissar så fint precis framför Dynamit och är VÄLDIGT kärvänlig mot honom. Gubben ropade några gånger på henne, lite halvengagerat, men hon brydde sig inte om honom för fem öre. Själv hade jag fullt sjå med att få henne bort från Dynamit, och när jag sa till ägaren att han nog skulle ha bättre koll på henne och hålla henne kopplad eftersom hon springer fram till andra hundar förklarade han det med att hon löper just nu och inte är sig själv.. Ibland undrar man om de har något över huvud taget innanför pannbenet.
När han efter många om och men hade kopplat sin hund och fått med henne bort var Dynamit jättesplittrad igen. Jag "tvingade" honom att ta kontakt, och vi avslutade med hopp över hinder. Det tycker han är så roligt, så det blev en bra avslutning.
Efter det packade vi in oss i bilen igen, men jag var sugen på lite mer träning. Jag tittade i väskan och hade som tur var spårselen och linan med så då åkte jag bort och la två spår. Ett jättekort med mycket gotta, och ett längre med en vinkel. Använde mig av burkar med foder och korv som avslut.
Liggtiden blev inte så lång som jag egentligen velat. Ägaren till bilen ringde och funderade var jag tagit vägen med hans pärla (jag var bara en timme sen) så jag kände mig lite stressad. Det märktes på Dynamit när han tog spåren att de "flöt ut" men han tog dem trots det galant! Han spårade på bra i behagligt tempo och var noggrann, inga problem alls med vinkeln och var superlycklig när han kom till slutet och allt gotta.

Trots att vi körde både lydnad och spår igår måste jag säga att jag inte var riktigt nöjd, och hade kunnat köra ett lydnadspass till utan problem. Vi får se vad vi hinner med idag, förhoppningsvis blir det lite lydnad idag också! Dynamit är en riktig buse just nu, så det märks att han behöver all hjärngympa han kan få. Och jag, jag är så träningssugen att jag går sönder snart!

Inga bilder som vanligt, jag glömde både kameran och ta-kort-lusten hemma. Jag får nog anställa en fotograf till våra träningar!
Kommentarer
Postat av: anje

hehe, ja jag mena mer så, att ni kommer långt "för er själva" eller hur man ska uttrycka de. :) för hur det är på tävlings nivå har jag ingen aning om! ;)

men hjälp vilken knepig hundägare, det är ju inte konstigt att det blir tjuvparningar hej vilt! jösses..

2008-06-15 @ 13:32:23
URL: http://toxico.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0