ConvictionsDynamit & Gyllene Mix Fixa Ferrari -

Design och stadsrunda

Igår började jag på mitt sommarjobb! Som vanligt så är jag på pappersbruket här i stan och terroriserar alla "stackars" gubbar.. Just nu är det jättemycket att göra eftersom det ska vara stopp nästa vecka med hundratals inhyrda arbetare, och det lär bli kaos då precis som alla föregående år. Dock hann jag med att snabbkika på bloggen på lunchen, och jisses så den såg ut! Jag har 17" skärm på min dator, och tydligen blir det stor skillnad när man ser designen på en 19" skärm. Headern flöt ut över hela sidan, menyn hade hoppat längst ner och allt såg ut som hej kom och hjälp mig.. Jag ska fixa det så det ser bra ut för er som har 19" också, men än så länge får det se ut som det gör! Det är så mycket pill att det får vänta ett tag till..

Igår var jag och Dynis och miljötränade på stan, och han var precis som vanligt. Superglad över att det är så mycket folk och ska "bröta" sig fram. Han blir så otroligt glad att han liksom inte kan hejda sig, och sedan blir han lite frustrerad över att alla inte kommer fram till honom. "Här är jag, titta på mig!! Gud va coolt med så mycket folk!!" verkar han tänka. Fick han skulle han dra igång ett stort bus-kalas mitt på stan och alla runt omkring är välkomna!
Jag stod dock på mig och vi satt en stund vid älven och tittade på änder, folk och bilar. En och annan hund gick förbi, och han tog det hela med ro. På slutet låg han på rygg och småslumrade i mitt knä, ett stort steg framåt! Jag hade med mig lite gotta i en påse, så det sista vi gjorde innan vi gick vidare var att träna lite fot på torget bland allt folk. Han var helt fokuserad på mig och gick jättefint vid min sida. Då var jag stolt kan jag lova!
På hemvägen blev vi utskällda av en schäfer som satt i en bil, men det rörde inte Dynamit i ryggen. Hela bilen gungade och hunden såg inte särskilt glad ut, men Dynis gick så fint och strosade. Jag hörde några tanter säga att det var en duktig hund som struntade i "den skällande besten i bilen", och då får jag säga att min näsa höjdes någon centimeter närmare himlen. En jättelyckad dag med min lilla klump! Nu har jag bestämt att det blir många fler promenader nere på stan och bland allt folk. Då slipper han dessa förväntningar till slut och kommer förhoppningsvis bli mycket lugnare. Skam den som ger sig!

Imorgon ska vi eventuellt till klubben och träna, det beror på om jag hittar någon bil att låna. Annars får vi ta ett litet pass på gräsmattan här utanför. Jag utnyttjar min träningslust till max!
Kommentarer
Postat av: anje

vi har 19" skärm -tror jag, den är stor iaf :)- o här ser bloggen fin ut! :) de har inte att göra me om de e explorer eller mozilla? för det vet jag har krånglat förut för mej..

kul att det gick fint på stan! alltid lika "pinsamt" med en jycke som studsar upp o ner i kopplet o folk runtomkring går omvägar för att slippa möta en. :/

2008-06-18 @ 20:27:19
URL: http://toxico.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0