ConvictionsDynamit & Gyllene Mix Fixa Ferrari -

Korvgrillning

De senaste dagarna har jag varit jättesugen på att åka ut och grilla korv, men naturligtvis har jag dragits med en förkylning nu när det varit så fint väder.. Idag kände jag mig mycket bättre och febern var borta, så idag packade vi ryggsäcken och åkte till skogen!
Direkt vi kom dit begav jag mig längre ut i skogen medan de andra tände grillen. Jag la två spår till Dynamit, ett relativt kort och det andra lite längre med en vinkel var på båda. Därefter väntade vi på att det skulle bli bra glöd och att spåren skulle ligga till sig.
Dynamit tyckte det här med korvgrillning var riktigt kul! Speciellt som vår kompis Jonas var med, en kille som Dynamit charmat totalt. Han satt och myste med honom framför elden och fick både två och tre korvar stoppade till sig..
Efter att all korv var uppäten var det dags att gå ut och ta spåren. Dynamit blev eld och lågor när han såg att jag tog fram selen och var riktigt ivrig att få börja. Han tog bägge spåren klockrent, trots att det låg mycket störningar i form av små "högar" vid spåren. Näsan nere i backen hela tiden, tog vinklarna perfekt. Sluten måste vi däremot fortsätta träna mer på, han vill inte gärna inse att spåret är slut och fortsätter hellre en bit till. Försöker man få igång honom med trasan går det efter en stund men det behövs som sagt mer träning.
Efter att vi tagit spåren gick vi tillbaka till vindskyddet och de andra, och Dynamit fick springa lös och busa en stund. Han sträckte ut ordentligt och hoppade som en kanin kors och tvärs. Bushund! Efter en stund kom det en tjej ridande förbi oss och jag var osäker på hur Dynamit skulle reagera eftersom han tycker hästar är så spännande. Men så fort jag ropade på honom kom han springande till oss och väntade snällt tills hästen travat förbi. Busig är han, men han kan när han vill!

För en gångs skull hade jag med mig kameran idag, men naturligtvis var batteriet i princip helt urladdat. Två suddiga kort hann jag ta innan den dog. Bättre lycka nästa gång! På onsdag ska vi (om inget oförutsett händer) åka till Svanskog för en hel dag med hundträning, och då blir det förhoppningsvis både nytt här i bloggen och en hel hop med bilder.

På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0