ConvictionsDynamit & Gyllene Mix Fixa Ferrari -

Redan tredje advent..

Jisses va fort tiden går! Veckorna springer iväg och jag har knappt hunnit med någonting sen sist jag skrev här. Eller, det är väl kanske inte riktigt sant.. Dagarna har bestått av plugg i mängder (tre tentor och tre case stod det på schemat..) och kvällarna har bestått av långpromenader och hundträning. Måste skryta lite: förra fredagen skrev jag en tenta i produktionsekonomi. Vi var 22 som skrev, men bara två fick godkänt. En av dem var jag! :)
Snö har vi fått - flera gånger! Det snöar, smälter bort. Kommer tillbaka, smälter bort.. Bäst vore det förstås om den ville stanna för gott! Både jag och Dynis är tokglada i snö, så när andra muttrat över ryggskott pga snöskottning och bilproblem pga halkan har vi busat runt i snön och haft kul istället. Jag har gjort snöänglar - och Dynamit har demolerat dem.. Jag blir aldrig riktigt vuxen jag.. ;)
Vi har haft lite bilproblem (och planeringsproblem) så tränat har vi gjort här ute på gräsmattan. Dynamit har känts riktigt bra de sista passen, och verkar inte längre bry sig om att det är kallt och blött när han ska sätta eller lägga sig. Kanon! Han har slutat "tjuva" lika mycket vid inkallningarna och det är endast ett fåtal gånger som han kommer innan mitt kommando. Då är det bara uteslutning av belöning och att göra om igen! Jag fick en gammal luva av min pappa, eller rättare sagt det där "håret" längst ut på luvan, och den är plumpen riktigt glad i. Har använt den lite grann som belöning, och då har han blivit taggad till max! Lite för taggad ibland tyvärr, så det blir till att varva med godis. 
Just det! En måndag när jag var ledig var det inlämning av ett PM, så jag tog med Dynamit och åkte till Karlstad. Han älskar ju att åka bil, så hellre det än att han får sitta själv hemma! När jag lämnat in det, vilket tog fem minuter, tog jag ut honom och körde lite linförighet, lägganden och ställanden under gång på parkeringen. Trots allt folk var han lyhörd och brydde sig inte så mycket om att det var en ny miljö. Vi fick lite konstiga blickar av några "kostymnissar", men de flesta log åt oss och jag hörde några tjejer som sa att det var en duktig hund.
Lite synd att jag inte tagit några bilder när vi tränat, men tyvärr hade jag "städat bort" laddaren till batteriet. Nu har jag hittat den igen, så nu kommer jag förhoppningsvis ihåg kameran nästa gång vi ska träna och tar med den ut!
Annars har tiden som sagt sprungit iväg här. Vi har julpyntat här hemma och Dynamit hjälpte till på sitt eget lilla vis. Jag tyckte mest han var i vägen, men är man en nyfiken vovve så är man.. Städade gjorde vi också och även där var Dynamit med: han låg precis nedanför diskbänken när jag skulle diska, han låg i sängen när jag skulle bädda rent, han "lurade" på dammsugaren när jag dammsög.. Men han var med iallafall!

Efter att ha sett bilder på Alfons, Dynamit's bror, när han fått en kokosnöt var jag tvungen att testa och köpa en till plumpen igår. Och vilket liv det varit här sen dess! Den där kokosnöten har rullat från köket till vardagsrummet säkert tusen gånger, varvat med att han legat på vardagsrumsmattan och bitit i den. Igår kväll fick han t.o.m för sig att han skulle ta med den upp i sängen och sova med den! Där fick däremot ett nej, varpå han släpper den. På min fot.. Nu har han varit igång i någon timme igen, men fortfarande ser man inte en skråma på den. Nu ligger han i en fåtölj med kokosnöten bredvid sig och snarkar gott! Tack Nicole för tipset, Dynamit är tokglad i den!






Man blir trött av att försöka få upp en kokosnöt..

Förresten! Jag har varit så snäll i år att jag hoppas tomten kommer med en ny soffa.. Min soffgrupp har sett sina bästa dar, för länge sen! Fåtöljen Dynamit ligger i har ju t.ex. små märken av vassa valptänder..

Igår var det lussekatts-bak och nu känner man hur nära jul vi är! I fredags skrev jag sista tentan, och det enda jag har kvar innan jag tar jullov "på riktigt" är ett muntligt föredrag om caset vi lämnade in i investering och finansiering. Så på torsdag vid lunchtid får jag äntligen några veckors ledigt.. Terminen från h-t är äntligen över! Jullovet kommer innebära en sjujäkla massa hundträning, långpromenader och mys, varvat med god mat och lite plugg. Det ska bli så skönt att bara kunna njuta av dagarna och ha tid för hela dagar fyllda med hundträning igen! Våren kommer även den bli ganska lugn på skolfronten, jag ska läsa två juridikkurser, och kommer ha lika mycket tid till att träna hund som jag haft de tidigare terminerna. Såå härligt!

Nu ska jag och Dynamit ge oss ut på en lågpromenad, förhoppningsvis med ett stopp för middag och sedan glögg hemma hos mamma och pappa. Hoppas ni haft en bra helg!

Förresten! Vilken tur att vi aldrig gick in i ridhuset på utställningen i Arvika! Vi fick efteråt veta att flera av hundarna som varit där fått kennelhosta, men vi slapp ju detta.. Med andra ord var det "bra" att de där hundarna stod utanför och "käftades" så jag beslutade mig för att strunta i att gå in!
Kommentarer
Postat av: Nicole

Haha ser att du också köpt en kokosnöt! Va roligt.. ellerhur är det en billig peng att lägga på något så kul för dom.. Alfons håller fortfarande, ska nog knacka hål på den om några dagar så han har någonstans att börja med den :D ha ha, snygg bild på Dynis i soffan.. Jod jul och gott nytt år på er!

2008-12-14 @ 15:43:39
URL: http://convictionsdeamon.se
Postat av: Emma

Kul att få höra lite nytt från er igen! :) Härligt med jullov, det har du förtjänat!! Nu får vi bara hoppas att mina skruttar håller sig friska så vi kan ses snart igen. Det var alldeles för länge sen!! Saknar dig å Dynis jue ;) Kramar

2008-12-15 @ 15:59:37
URL: http://www.jackams.se
Postat av: Josefine

Hej. Kul med lite update igen:D hoppas att allt är bra med dig? Här är det toppen, det är ju JUL snart:P och då får man öppna massor med julklappar. haha Älskar paket! Jag undrar om jag skulle kunna få din mail adress:D Hoppas du och Dynis får en toppen jul! Många kramar Jossan & Eros

2008-12-17 @ 11:07:47
URL: http://www.123minsida.se/eros
Postat av: Angelica

Heej! Nu var det jätte längesedan! Jag eller snarare VI saknar all gemensam träning. Va söt Dynamit är med kokosnöten ^^ Ska testa att ge en till Dante också. Det verkar ju jätte bra när de håller för det finns ju ingea hundleksaker att köpa som håller ^^ Roligt att du lämna en komentar i min blogg. Nu är allt Dante bra igen men det var ricktigt segt att bli av med det. Vet inte hur länge man ska oroa sig för att han smittar dock ? jätte svårt. Men gott att han äntligen är sig själv igen =) Hoppas alla smitta snart är borta så vi kan ses och träna vovvarna allihopa =) Kram och ha en god jul!

2008-12-19 @ 10:30:48
URL: http://anjelickan.blogg.se/
Postat av: Emma

tack så mkt sötnosar för "grattiset"! :)

Hoppas vi kan träffas snart. Kramar

2008-12-22 @ 20:27:05
URL: http://www.jackams.se
Postat av: pauline

Haha vad söt han är med kokosnöten:D Måste sno det tipset jag med och inhandla en till min lilla amstaff på 7 månader, de är ju experter på att ta sönder saker de små liven haha! Jättefin sida du har! /Pauline och Arwen

2009-01-16 @ 17:12:31
URL: http://www.freewebs.com/missarwen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0