ConvictionsDynamit & Gyllene Mix Fixa Ferrari -

Härlig promenad

Idag var det verkligen vår ute! Fåglarna kvittrade, solen sken, humlorna surrade, ja ni fattar.. Jag skulle egentligen ha föreläsning idag på eftermiddagen men var absolut inte sugen på det. Funderade en stund och kom fram till att jag kunde kopiera min kompis anteckningar istället, så jag kunde stanna hemma och njuta av det fina vädret. Ringde och pratade med henne en sväng och det var tur att jag inte hade satt mig på bussen till Karlstad! Föreläsningen var nämligen inställd, något som jag inte haft en tanke på att kolla upp..
Förmiddagen tog vi det ganska lugnt jag och Dynamit men på eftermiddagen packade vi väskan och begav oss ner mot Flå. Vi är verkligen stammisar där nu, men det är så otroligt bra ställe att träna på med lagom mycket störningar.
Direkt vi kom ner förstod Dynis vad det var frågan om. Han studsade nästan när jag tog fram selen och linan och fick lite fnatt när jag tog på honom den. Däremot märktes det att han var lite trött efter gårdagen!
Vi gick en sväng och kikade på folk och hästar innan vi tränade lite. Stannade till och körde fritt följ, läggande under gång, ställande under gång och hopp över hinder. Någon hade kastat en hög med plank vid sidan av vägen, och några av dem var ihopspikade. De funkade ypperligt som hinder till oss! Dynamit tyckte det var superkul och var taggad till tusen, hopp över hinder är kul! Jag tror han gillar när det är fart och fläkt.
Innan vi bara gick och strosade igen tränade vi lite med apporten. Det var ett tag sedan men han visade åtminstone intresse för den. Det blev lite tuggande men på det stora hela är jag nöjd!
Som sagt, vi fortsatte gå och kika på allt som hände. När vi kom tillbaka till hästarna var han trött på att bara få titta och ville springa dit. Efter en stund förstod han däremot att det var lönlöst och att han fick nöja sig med att sitta en bit därifrån och titta.
Vi fortsatte på vägen till tennisbanan och körde några inkallningar precis bredvid planen där de spelade. Det var lite jobbigt för honom att strunta i bollarna som flög kors och tvärs, men han fokuserade bra och släppte det efter en stund!
Sedan tittade vi till min pappas båt en snabbis innan vi gick hemåt igen.

Lite bilder från vår promenad:
Tyvärr glömde jag tejpa om öronen igår kväll vilket resulterade i "labbe-stuk" idag.. Han är ju fin för övrigt iaf!

image41


image42


image43


image44


image45


image46


image47


När vi kom hem satte vi oss en stund på balkongen och bara njöt av solen. Naturligtvis måste man ha solglasögon om man ska vistas i solen en längre stund, så man inte förstör ögonen..

image48
Kommentarer
Postat av: Emma

hihi Vilken cooooling i sol-glyserna ;)

2008-04-18 @ 22:54:49
URL: http://www.damajeto.se/hundarna
Postat av: marice

Ja prova det! Jag peelar ofta med det och det är kanon :-) Om du hinner klart och ska ut i morgon på träffen kan du åka med mig om du vill? kram

2008-04-20 @ 00:46:05
URL: http://www.maricedanielsson.blogg.se
Postat av: marice

Klart du hinner ;-) he he

2008-04-20 @ 10:09:51
URL: http://www.maricedanielsson.blogg.se
Postat av: Nicole

haha samma här! Alfons har oxå haft labbe öron under helgen, detta jävla tejpande, jag blir galen! Vi har med haft en underbar helg, massa sol och bad :)

2008-04-20 @ 16:06:04
URL: http://convictionsdeamon.se
Postat av: Anje

Ja, fast jag ska ju dit enbart för att hälsa på dom o lära mej lite mer om rasen, MEN jag känner ju mej själv ganska bra så jag har en aning om va som kommer ske..haha.. De bästa vore om dom inte ska ha nå valpar på typ ett år..haha!
Men se där ja, då har du de snart ska du se! :)
Åh va fin han e, Dynamit. Riktigt stilig! :)

2008-04-21 @ 09:27:10
Postat av: marice

Ja det måste ni absolut göra och det är bara ni åker med oss även om nästa träff blir på klubben här eller i sörmon! Ja nu får vi ge oss ut någon dag tycker ja!

2008-04-22 @ 11:44:53
URL: http://maricedanielsson.blogg.se
Postat av: marice

Hur har du det i morgon fm föresten? ska ut och träna tänkte ja...

2008-04-22 @ 18:35:36
URL: http://maricedanielsson.blogg.se
Postat av: marice

Ja visst kvällar går jätte bra... när kan du?

2008-04-22 @ 19:26:06
URL: http://maricedanielsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0