ConvictionsDynamit & Gyllene Mix Fixa Ferrari -

Snart smäller det ÄNTLIGEN!

Dagarna går i ett rasande tempo här hemma.. Förra veckan träffade vi världens bästa Emma för ett pass på ÅBK. Vi (eller rättare sagt Emma, hihi!!) körde ett ordentligt pass agility med LL men inte blev han trött inte.. Vilket krutpaket till hund! :) Vi försökte hjälpa varandra med tankar och idéer och jag tror vi fick till riktigt givande pass bägge två! Nu gäller det bara att sparka ut Emma med hennes hundar på tävlingsbanan.. ;) Du Emma, du vet mycket väl vad jag tycker du ska starta med vilka och det I ÅR! ;)
Onsdagen var jag på tävlingskursen och det var ett lika bra träningspass som vanligt! Vi sysslade med uppvärmning, ingång på plan och kedjor. Tre så otroligt viktiga grejer men som man ofta glömmer bort. Jag har aldrig tänkt på det förut men vilken skillnad det blir..
Fredagen var det ju midsommar och den spenderade vi här hemma i trädgården! "Morfar", dvs min pappa, hade med sig Dynis kamptrasa han har haft hemma hos dom så han röjde som en galning med den. På kvällen åkte vi ut till Duse och lyssnade på ett band där en jobbarkompis är med och spelar+sjunger, var riktigt kul och fullt ös på dansgolvet! Resten av helgen tog vi det lugnt hemma och njöt av sommarvärmen och solen, jag har faktiskt fått liiiiite färg. Jag lånade hem en vattenspridare som hundarna hade störtkul med så dom var lika nöjda som jag!
I måndags var det dags för tävlingskurs igen och den här gången tränade vi stadga. Ännu en viktig sak att tänka på! Maria Hagström har som målbild att man måste lyfta bort hennes hund för att den ska röra sig på platsliggningen, tål att tänkas på.. ;) Metoden vi använde oss av känns jättebra för mig och jag ska träna stadga som bara den under sommaren, hundarna tycker ju att det är en jätterolig lek! Måste bara klura ut många sätt hur jag ska kunna "lura" upp dom.. ;) Efter kursen i måndags var det samträning och jag tog ut Fixa och satt på ryggsäcken en bra stund. Hon var nyfiken på de andra hundarna hon aldrig sett förut men la sig snabbt ner och tittade på de andra, inga problem med bollar som kastades och hundar som sprang omkring och hade kul. Jag körde lite baklänges-marsch och sedan några steg linförighet framåt innan vi åkte hem. Finns några kort på FB som Jessica lyckades ta på oss för dom som är nyfikna...
Idag var det tävlingskurs IGEN, haha det känns som att jag BOR ute på Sjöbyn nu för tiden! ;) Vi var bara tre stycken idag och valde att titta på moment vi har "problem" med eller ville ha tips inför. Vi fick jättebra tips angående grundträningen till apporteringen som jag testade med Dynis. Han har redan fått upp ett MYCKET större intresse för apporten och det på bara fem minuter, lycka! :)

Annars då? Jag har jobbat, shoppat och... naturligtvis börjat planera inför helgen!! Ska bli så jäkla kul att äntligen få träffa alla, både nya och "gamla", och lära sig en massa nya saker. :D Ska nog bli allra roligast att träffa bästa Catherine, kennel-mamman med stort K, igen ♥ Har så mycket jag vill diskutera och prata med henne om!

Nu ska vi ta kvällen, ha en trevlig helg för det ska vi garanterat ha!! ;) Även om jag tycker det kunde varit liiiiite svalare; vädergubbarna lovar 30 grader varmt... PUST!! Bikini och kylbag står högt på packningslistan..


Förresten!! Fick inga bilder från hund/tränings-träffen vi var på men snälla Emmeli taggade oss i ett album på FB så där kan ni se några av bilderna vi var med på iallafall! :)
Kommentarer
Postat av: Catherine

Härlig läsning! Gillar mycket bloggande:D Fast hinner inte själv. Tack gulliga du! Älskar hundprat! Kommer att bli mycket gissar jag:D Hi hi kommer nog inte sova något tjötar hela natten:D Syns i morgon kör försiktigt KRAM

2010-07-01 @ 10:36:00
URL: http://www.gyllenemix.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0