ConvictionsDynamit & Gyllene Mix Fixa Ferrari -

2:a januari 2010

Första inlägget på det nya året.. Tror som sagt att 2010 kommer bli ett bra år, det har jag på känn!! Kommer för första gången i hela mitt liv få lite semester det här året, bara det är väl ett bra tecken?! ;)

Är träningssugen så jag kreverar snart men med all den här snön är det inte så enkelt tyvärr.. Det enda som är plogat är i princip vägarna, inte ens trottoarna på vissa ställen, så det mesta får bli inomhus. Just nu längtar jag till våren kan jag säga!! Tycker det är jättemysigt med snö och kallt, men gärna lite mindre av bägge delarna. Har haft -20 och ännu kallare flera dagar och nu har vi över en halvmeter snö. Men men, till sommaren kommer jag säkerligen klaga på värmen så egentligen ska jag va tyst! ;)

Dynis och Fixa klarade av nyår och raketerna busenkelt, sååå härligt!! Dynis har ju bara varit nyfiken tidigare år och Fixa funderade bara litegrann när vi var utomhus men släppte det direkt hon såg att jag och Dynis struntade i det. :)

Igår var det dags för årets första bad. Dynis var måttligt road medan Fixa verkade tycka det var mysigt och skönt. Under tiden Fixa duschade satt Dynis vid toaletten och tittade på, haha då gick det an att vara där inne!! Annars är det ett himla sjå att få in honom, det är såååå synd om honom när han måste bli ren.. ;)

Nybadad Fixa


Och Dynis, så sur att han inte ens vill titta på mig! ;)


Men efter bad är det skönt att gosa in sig i sin nya filt!



Igår och idag har vi bara njutit av ledigheten. Jag och Dynis har tagit så långa promenader vi bara kan, dvs innan han börjar frysa om tassarna, och Fixa har fått upptäcka världen lite mer. Idag hade vi "bara" -10 (börjar krypa neråt nu igen..) riktigt varmt mot vad det varit! Jag och Fixa tog en sväng ner till båthusen förut, där är det plogat en bit, så nu fick hon upptäcka en ny plats och så kunde jag träna lite inkallning. Jisses så fort hon kommer springandes, det är så snön yr kring benen!! ;) Tyvärr kan hon inte vara ute så länge trots dubbla täcken, hon fryser väldigt fort, men jag tror hon blev ganska nöjd ändå. Det var spännande!! :)













Full fart in när matten ropar!! :)









Som sagt så är jag ordentligt träningssugen just nu, tänk va kul det vore att få ge sig ut och spåra lite!! Men det är lite bökigt nu med en halvmeter snö, så jag får nog vänta lite.. Vår fina träningsplan här ute är också helt igensnöad så där kan vi inte heller va. Jag busade lite med Dynis där en dag, tror det var förra veckan, men han var måttligt road!! Tror han frös lite om rumpan, var lite väl mycket snö där.. ;)

Snön yr kring nosen! :)





Efter några minuter tyckte han det blev för kallt, då kom han och ville att jag skulle bära honom!! Haha, hoppade upp och försökte på alla sätt och vis komma ifrån det kalla. Tyvärr orkar jag inte bära honom i så mycket snö.. ;)




Nej, dags för lite promenader igen. God fortsättning!!

Kommentarer
Postat av: Catherine

Halloj där

tack snälla för dom orden värmer jätte mycket!

Roligt och läsa om förra året, mycket roligt har ni hunnit med.



Hi hi gisses vad snö, vi har snö men inte så mycket och Twix går mest på skaren så hon går ovanpå snön och i mina fotspår;) Men kallt har vi också, det gick ner till -7 kändes rätt varmt men nu sjunker . Vad söt hon är Fixa, dom är väldigt lika varandra fortfarande;)Vad roligt att hon kommer så på inkallningen:D



Är säker på att jag kommer skriva om dig och Fixa ;D Nu kan syrran klättra över kompostgaller river inte dom som Fixa;) Är ingen ide längre att stänga in henne i köket.



Sköt om er KRAMAR Catherine+flocken

2010-01-02 @ 21:28:27
URL: http://www.gyllenemix.se
Postat av: Heidi

Ja det har nästan varit lite väl kallt ett tag men de senaste dagarna har det ändå gått an och vi har kunnat vara ute och njuta av vintern.



Haha ja förra året var vi ju galna som vi pulsade! Trampade upp stigar som vi tränade på=)



Men jag tränar ändå ganska regelbundet, iallafall lydnad fungerar ju. Är du träningssugen och har tid så vet du var det finns träningssällskap, som dessutom är mkt nyfiken på lilla fröken;)



Kram



2010-01-03 @ 21:53:19
URL: http://convictions.se
Postat av: Nicole

Va mycket snö ni har!! Härligt! söta Fixa :)

2010-01-04 @ 14:32:53
URL: http://convictionsdeamon.wordpress.com/
Postat av: Emma

Åh va fin hon blev i Heavys täcke! ;) hihi. Dynis ser ut att tycka det är kallt med all snö.. och bilden när ha inte ens vill titta på dig är ju underbar!! haha. puss å kram

2010-01-04 @ 22:12:24
URL: http://www.jackams.se
Postat av: Josefine

Vill önska er en god fortsättning på det nya året=) Hoppas det blir ert och och eros och mitt år ;D Hoppas allt är bra i kylan annars. Många kramar å pussar från oss

2010-01-07 @ 18:37:29
URL: http://www.convictionscasanova.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0