ConvictionsDynamit & Gyllene Mix Fixa Ferrari -

..........

Kanske är dags att plita ner några rader, man kan nog säga att det råder riktig torka här på bloggen...

Allt är bra med oss iallafall och hundarna lever loppan. Jag har haft min första semester nånsin; tre veckor fyllda av regn, blåst och en massa hundträning! ;) Dynis har badat så mycket att jag trodde han skulle bli som ett russin men vissa dagar var det så varmt att det var välbehövligt med ett stopp vid sjön på långpromenaderna. Vi tog bl.a. gångvägen ut till Duse några gånger, vet inte riktigt hur långt det blir totalt men det är över en mil iallafall. Mysigt med lite matte och Dynis-tid! :)

Mysig promenadstig:


Dynis tycker vi har stått stilla länge nog..


Allén vid Krokstad:








Fixa och jag har varit på samträning i Sjöbyn några gånger och jag är sååå nöjd med hur hon sköter sig med andra hundar! Tyst och lugn och slår direkt på "av-knappen" när det inte händer nått. Kvittot på att jag tränat passiviteten rätt fick jag när jag och Emma åkte på terrierklubbens utställning i Vålberg för några helger sen. Fixa såg rätt rolig ut; enda Golden på hela området.. ;) Hon la sig direkt vid mina fötter och slumrade, helt obrydd om miljön och att det var lite stimmigt. Tyvärr finns det ju folk till allt... Flera klappade henne i förbifarten när de gick förbi eller också släppte fram sina hundar. Inte för att Fixa är reserverad mot varken andra hundar eller människor men är jag där för att träna passivitet så vill jag inte ha nån annans hund klättrandes på min! Enda personen som frågade först var en liten tjej i tio-årsåldern som ville klappa. Tummen upp för henne!! :) Men det är klart; låter man sina hundar leka och stimma inne i ringen under bedömningen så är det väl kanske inte så mycket att hoppas på...

Min super-stressade jaktgolden på utställning:
(orkar inte vända rätt bilden)


Jag och Emma har också varit och tränat på Karlstads bhk, och vilken klubb de har där!! Jättestora och välskötta planer, nya och fina agility-hinder.. Ja, den gick inte av för hackor!! Dit tror jag minsann vi får åka igen.. :) En annan dag tog jag och Emma bilen till Karlstad för nått helt annat än hundträning: shopping!! Det var dåligt med shopping för min del, hittade knappt nått, men det var himla kul med en heldag ihop ändå!! :)

Ett par lydnadstävlingar har vi också varit och tittat på och till helgen ska jag iväg igen. Det är några ur min tävlingskurs som varit duktiga och tävlat och då vill man ju naturligtvis heja! :)

Den superstressade jaktgolden-tiken hejar på kurskompisarna och myser med "mormor" som bränt sig på svetsen:
(orkar inte vända rätt den här heller...)


Jag och mamma har varit med Dynis och tränat agility några gånger. Såååå kul när "mormor" är med tycker Dynis!! :)

Säcken:





Synd inte hela öronen kom med..


Belöning!!





Det var VARMT!!


Vi har också varit i Svanskog och tränat några gånger. Förra veckan bestämde vi träff och skulle då lägga en gemensam platsliggning. Nästan direkt vi lagt hundarna började det VRÄKA ner... Efter det fanns det bara en hundägare som var så dum så hon tränade vidare med glatt humör; har man åkt för att träna hund så har man! ;)
Nu i söndags var vi också där för lite träning, grillning och valpmys. Dynis fick visa några av sina tricks, bl.a. "sitta fint":


(Bild lånad av Heidi)

Om Dynis fick bestämma skulle han träna på att backa, skälla och sitta fint jämt, det är tydligen det enda man behöver kunna! ;)

Fixa tycker också det är roligt att backa men hon tycker det är lika kul att gå framåt. Haha, tänker jag efter finns det nog inte nått den damen tycker är tråkigt!!


(Bild lånad av Heidi)

När dagen började gå mot sitt slut kände jag och Jessie att vi inte hade tömt ut all träningslust än så vi åkte till ÅBK innan vi for hem. Där fick Fixa träna stadga i ligg medan Jessie gjorde inkallningar med Diesel, kastade bollen till honom osv. Det gick galant!! Diesel var utmärkt störning så jag tror vi ska låna honom någon mer gång, om han tycker det är okej att träna med lilla fis-hunden.. ;) Därefter fick Naala och Dynis köra varsitt race på agilitybanan och det verkade bägge tycka var SKITKUL rent ut sagt!! Men Dynis den lilla pajasen skulle naturligtvis träna på backa även på agilityplanen, hahaha!! Han är så söt när han gör det för svansen går verkligen som en propeller. Man skulle filma det egentligen.

Nu blir det lite fika och vänta på att Kicki ringer. Hon är i stan så vi tänkte ta ett litet träningspass ihop! :) Ha de gott tills nästa gång vi hörs!!


Fixade en liten "ring" i trädgården. Stenarna kommer från vårt torg, dom bygger om där så dom rev upp alla gamla gatstenar. Några av dom bor i min trädgård nu! ;) Här var det inte färdigt på långa vägar, nu finns det ett litet träd och några blommor i jordhögen!


Fixa pallar äpplen som Dynis käkar upp:


Jag är så svag för efterrätter...


Dynis förvandlades till varulv en dag hos mamma! ;)

Kommentarer
Postat av: Harriet o Herkules

Hej på er!! Kul att läsa vad ni håller på med i bloggen, vad ni är flitiga med träning.. Ha det gott Harriet o Herkules

2010-08-13 @ 19:45:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0